Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing marocko-tips

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 januari, 2001 vid 02:04

    jag blir såå avundsjuk när man läser sånt här, men kanske kan jag stilla det lite med att hjälpa Er lite grand iaf.

    Var där förra sommaren, vi bilade ner från Svea till Essaouira där vi hyrde en lägenhet, kriminaliteten kändes bitvis påtaglig därför valde vi att bo i lgh. Det är eg. ingen fara längre ner som i Essaouira, Moulay som är mainspoten ligger strax söderom staden o där bodde massa surfare, ett bra o billigt alternativ!

    Vi seglade ganska mkt inne i staden där vågorna är lite mindre, ca 1,5m men mkt fina set o bra o börja i om man inte är jätte van vid vågorna. Annars är verkligen Moulay att föredra. Där har jag sett o hört att vågorna kan bli upp till mast, vi hade runt logo, alldeles tillräckligt.

    Ja, ja maila mig om det är nåt ni undrar
    marcusljung@hotmail.com

    Mvh. Marcus Ljung

  • dr-tabou

    Medlem
    10 januari, 2001 vid 14:03

    Tjenare !

    Marocko är ett bra val. Jag var där i somras och seglade 3.7-4.7. En 4.1 hade antaligen räckt till hela tiden, dvs 12 dagar av 14. Molay är att föredra för jämn vind och mer vågor. TIPS ! Kör endast med G10 fenor. Jag tappa en fena på revet. Det lär vara hyfsat lätt att hitta boende. Passa på att växla direkt på flygplatsen. Vi gjorde inte det vilket gjorde att vi inte kunde köpa något i början som bensin och vatten då de endast tog sin egen valuta. Annars mycket nöje !

    //Dr Tabou

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 januari, 2001 vid 09:37

    Marocko är kalas!
    Vecka 5 kan det dock vara osäkert med vind, så skall ni ha grejer med er så ta med rubbet. Vågorna är ofta seriöst feta på vintern, vågsurfa kan ni med all säkerthet göra, ett av de bästa vågsurfingställena(Tarrazout) ligger strax norr om Agadir, stenrev som är elakt dock. Det finns en bra uthyrning inne i Essauoira, dom har allt ni behöver i vågseglingsgrejer. Fanatics alla vågmodeller årg. 00 och art´s vågsegel årg. 00. Pruta fett på alla priser, utgå i från hälften av vad ni vill betala. Sidi Kaouki, söder om Essauira är liksom Mouley riktigt bra vågseglingsställe. Beachen i Essaouira mer lämpad för slalom/freestyle.

    Må så fint
    Knugen

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 januari, 2001 vid 22:42

    tack för tipsen!!!

    guld värt inför trippen, börjar bli hög tid att boka flyg nu… välkomna upp till svealand i sommar, det blir longdistancerace från åland 30:e juni (inget för mig) men vi planerar även en freestyletävling i öregrund samma dag, fest på kvällen!

    mer info:
    http://www.uniquestore.nu/uniquestorerace.htm

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing marocko-tips

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.