• Masivt Maui

    Publicerad av jesper-b på 5 januari, 2012 vid 09:53

    Tja jag bara måste blanda upp all underbar läsning om allehanda fantastisk sverigesegling med ett litet Maui-inlägg. Och egentligen inte så litet, snarare gigantiskt eller i vart fall XL, kanske till och med lite XXL. Honolua var bra, Jaws större, Hookipa closa ut, Kuau var helt knäppt med en enda som försökte och en enda som lyckades, i vart fall nästan. I vart fall lyckade Mike Eskimo – av alla knasbollar – liksom segla igenom, bara delvis över, ett set med vågface som beskrivs som närmare 30 foot!!? Kanaha (lägre) dumpade rätt stort med varje set stängande kanalen, och övre kanaha som nästan alltid är skit var det mest episka jag någonsin sett där. 1.5-2 mast snabba perfekta högrar.

    Min fot sätter stop för det mesta som har med fotstroppar att göra men det hindrade mig inte helt för att leka loss i böljorna, leka och leka – det blev bra motion i vart fall.

    Orkar inte skriva om allt igen – se min blogg: http://jeppessurfnotes.blogspot.com/view/flipcard

    Aloha!

    /JB

    jesper-b svarade 12 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • gurra1978

    Medlem
    5 januari, 2012 vid 11:10

    Torö var rätt massivt igår också 😀
    Niklas ligger lite illa till. Ursäkta bildkvaliten. Är på resande fot och glömde sladden till kameran.

    Galet surf igår. Kommer lite mer bilder och film senare.

  • mag

    Medlem
    5 januari, 2012 vid 12:34

    Håller tummarna för din fot JB.
    Massiv Sverigevåg!
    M

  • dude

    Medlem
    5 januari, 2012 vid 17:16

    Ja, det var precis att jag inte gick över fallen där! Det var riktigt kul att vara ute igår. Kul att ha dig med Gurra – har jag dig med kan jag räkna med att det blir bilder på vad som händer 🙂

  • jesper-b

    Medlem
    5 januari, 2012 vid 19:07

    Fin Toröbild! Nu ligger bilderna från Jaws mfl Hawaiian xl-spots ut epå surfline också:

    http://www.surfline.com/surf-news/npac-goes-xxl-take-two_64595/

    /JB

  • jesper-b

    Medlem
    6 januari, 2012 vid 08:30

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.