Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing mast fråga simmer vs np

  • mast fråga simmer vs np

    Publicerad av ubaten på 25 augusti, 2011 vid 14:48

    funderar på att sälja min simmer x-cam 9,0 och köpa ett np rs1 9,0 istället rek mast är np x7 fungerar min simmer sc8 till detta ? vad kan man sälja segel och mast för annars ?

    imported_macts svarade 12 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • imported_macts

    Medlem
    25 augusti, 2011 vid 16:47

    RS 1 är säkert ett bra segel, men det har ju onekligen ett gäng år på nacken och risken är ju att det är ganska slitet om det är använt mycket.

    Du bör kunna hitta ett betydligt modernare segel beggat med eller utan mast för ett bra pris

  • imported_macts

    Medlem
    25 augusti, 2011 vid 16:51

    Kom på en grej: Kolla med Kona-Jocke (Joachim Larsson) om han har XO Gold 9,0 nytt från 2010 kvar. Han hade en annons nyligen här på konfen där han sålde ett väldigt billigt. Jag köpte själv en 10,0

  • ubaten

    Medlem
    25 augusti, 2011 vid 17:29

    hur är det jämfört med simmer x-cam 9,0 vill ha ett som planar upp tidigt och tål mycket vind rs1 är mitt för 1500 om jag vill

  • billie

    Medlem
    25 augusti, 2011 vid 18:36

    Leta nyare segel som passar din mast .

  • imported_macts

    Medlem
    25 augusti, 2011 vid 20:07

    Har inget koll på ditt Simmersegel, men generellt kan man väl säga att ett freerace (som jag tror ditt segel är) planar något tidigare än ett renodlat race-segel, men det toppar ur före.

    XO seglet jag tipsade om var i annonsen kostar bara drygt 2000 om jag minns rätt. Kan va värt att kolla upp. Vet inte hur Simmer-master passar i XO-segel, men jag tror att xo och Simmer sys på samma ställe (vilket inte behöver betyda alls att dom är kompatibla)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing mast fråga simmer vs np

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.