Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Mast till North R-Type 10.5

Taggad: 

• Mast till North R-Type 10.5

Publicerad av bronken på 8 maj, 2006 vid 20:54

Nar vi nu ar inne pa mastsnack sa takte jag lagga ut en fraga, jag korde av en 520cm mast ifjol, det var en gammal men hyfsad 60% kol mast. Mycket aldre an seglet som jag anvande den till, det var helt nytt. Ett 2005 North R-type 10.5 m2. Nu star jag i valet och kvalet om en ny mast till detta segel. Luffen ar pa 567 cm, och North rekommenderar sjukt nog sin 490 cm Viper 75 med sin fixed extension, later hur knappt som helst men sa ar rekommendationen. Jag har aven ett Neilpryde RS-2 (racing) som luffen ar 534 cm pa. Skulle garna vilja sla tva flugor i en small och kunna rigga bagge dessa pa samma mast, ar det nagan som har nan ide vad som ar bast till detta? Skulle en Fiberspar reflex 4800 funka 520cm? Har aven fatt bra pris pa en Neilpryde X6 arsmodell 2005 (ny). Vad for andra alternativ har jag missat? Nagan som kan mycket om master, vore bra med lite ledtradar innan man slanger pangarna i sjon.
    Tackar,
    – Uffe

rasmus_w svarade 19 år sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • rasmus_w

Medlem
    9 maj, 2006 vid 00:09

Har för mig att Norths master är lite tunnare än NP:s, så det kan bli problem med cambrarnas passform och sånt. Och det brukar i sin tur kunna göra saker med mastkurva, segelrotation och så vidare. En del av det här går att lösa med shims, men jag tror inte allt går.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Mast till North R-Type 10.5

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.