Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mast till NP NR och MPR segel

  • Mast till NP NR och MPR segel

    Publicerad av jibbe på 4 december, 2011 vid 22:56

    Köpte 5 segel mellan 4,5 – 6,7 beggat och en mast, Matrix 460 följde med till seglen. Har själv redan en 460 60% constant curv och en 430 55% flextop mast. Seglen har variotop.

    Fråga 1, vilken masttyp är standard till dessa segel ?
    Fråga 2, hur ska man rigga med grejerna jag har ?

    Rekomenderat tror jag var 460 till de 2 största, 430 till nästa 2 och 400 till minsta.

    wille-plana svarade 12 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    5 december, 2011 vid 09:24

    Provrigga med de masterna du har, är mitt första tips. Det kan mycket väl funka bra. Vad är det för märke på de masterna du har?

    Är du osäker, försök att få med någon som är lite mer erfaren eller så lägger du upp bilder här och lär få en hel del kommentarer å tips.

  • jibbe

    Medlem
    5 december, 2011 vid 17:41

    Masten som följde med är en NP freeride matrix 460, antar det passar till seglen. Seglen är ju från ca 2000 och masten ca 2003 enligt säljaren. Kolhalt 0. -30% kanske, vet ej
    Frågan är vad seglen vill ha för master, konstant curve eller flextop, som nyare NP. Mina andra master är exel 460 55% constant curve och 430:n är Unifiber 60% flextop

  • wille-plana

    Medlem
    6 december, 2011 vid 11:58

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mast till NP NR och MPR segel

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.