• Master igen

    Publicerad av Knatte på 23 maj, 2006 vid 08:05

    Jag har lite mastfunderingar och en eventuell uppkittning på 430 cm fronten:tongue:
    Vilket mastmärke är mest neutral och passar till de flesta segelfabrikat ?
    Typ vissa mastmärken är ju rätt egna och passar bäst till de egna seglerna. Jag har en känsla att North, är lite udda både segel och mastmässigt.

    Jag är ju ute efter en mast, som är ganska allround.. Vilket fabrikat kan vara lämpligt ? Vindsurfing.se, Gun, Challanger, NP eller simmer mm. Jag vill ha en mast som har 55 % kol och uppåt. I första hand skall det användas till ett Gun Booster 5,8 kvm. men även passa för nästa segel som jag kan tänkas köpa in:grin:
    Tips, funderinga och förslag tas emot…

    Finns det någon som håller på någon beg. lämplig 430 cm mast, så kan det också vara av intresse:smile:

    Knatte svarade 18 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • jester

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 08:14

    Körde en Gun Loop C75 430cm och den masten funkade kanonbra i mina NP Search segel. Billig var den oxå… Borde ju funka hyfsat till ditt Gun-segel oxå… 😉

  • fredrik-ygge

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 08:23

    Köpte en Gun Loop C75 (men 460) för att ha till just Gun Booster 7.0 och 5.8. Har ju liten erfarenhet av olika master, men tyckte brädan låg 5 cm högre med denna mast jämfört med tidigare C30 mast. För mig kändes masten underbar till båda seglen, speciellt för 230 Euro. Kan inte säga att jag kände att den passade bättre till 7.0 än till 5.8.

    Billiga 2005 430 är slut hos Gun som du kanske sett.

    Känns allmänt kanonbra att köra omkring med surfprylar som är uppkallade efter svärmor.

  • Knatte

    Gäst
    23 maj, 2006 vid 09:29
    fredrik.ygge wrote:
    Köpte en Gun Loop C75 (men 460) för att ha till just Gun Booster 7.0 och 5.8. Har ju liten erfarenhet av olika master, men tyckte brädan låg 5 cm högre med denna mast jämfört med tidigare C30 mast. För mig kändes masten underbar till båda seglen, speciellt för 230 Euro. Kan inte säga att jag kände att den passade bättre till 7.0 än till 5.8.

    Billiga 2005 430 är slut hos Gun som du kanske sett.

    Känns allmänt kanonbra att köra omkring med surfprylar som är uppkallade efter svärmor.
    Jo, jag hade en tanke på billiga fjolårsmaster, men allt var ju sold out 😡
    Året är ju lite dyrare och där kommer ju begagnade in, om jag hittar något trivsamt..

  • Knatte

    Gäst
    25 maj, 2006 vid 08:42

    Var är alla comments från våra mastgurusar ?? Är de ute och surfar eller 😉 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.