• l3ll3

    Medlem
    26 juli, 2013 vid 16:54

    @tsss 713377 wrote:

    hej igen. Boardcorner = Svenne som skriver mycket här på konfen. Såg att han varit ute i går på Mälaren o seglade, så han läser nog detta också. Han är en guru vad gäller epoxijobb o sånt. men till denna gamla bräda behöver du inte använda “bästa grejorna” – det duger med dom sämsta dvs Biltemas epoxi t ex.

    Om någon träffar på denne Svenne kanske ni kan säga till honom att han troligtvis har problem med mailservern. Det skickas aldrig ut några aktiveringsmail när man ska skapa konton i hans butik. Inte heller verkar kontaktforumuläret fungera 🙁

    En fråga också… Jag hitter inte heller några rostfria skarvmuttrar. Vågar man verkligen köra med “lättrostade” prylar?

  • tsss

    Medlem
    26 juli, 2013 vid 18:31

    Jodå, en rostig mutter ökar säkert värdet på din bräda!!
    Kom igen, en gammal 20 kg tung pråm har enbart ett negativt värde. Ju fortare den skrotas desto bättre för din windsurfing. Att segla “pråm” är ju kul när man vet hur “the real thing” är. Du blir ju inte yngre så skicka pråmen till återvinniningen, den hindrar ju dig från att upptäcka hur kul detta kan vara…

  • l3ll3

    Medlem
    26 juli, 2013 vid 19:25

    @tsss 713481 wrote:

    Jodå, en rostig mutter ökar säkert värdet på din bräda!!
    Kom igen, en gammal 20 kg tung pråm har enbart ett negativt värde. Ju fortare den skrotas desto bättre för din windsurfing. Att segla “pråm” är ju kul när man vet hur “the real thing” är. Du blir ju inte yngre så skicka pråmen till återvinniningen, den hindrar ju dig från att upptäcka hur kul detta kan vara…

    Ha ha! Tsss, dina råd blir bara bättre och bättre 😉

    Det ena utesluter väl inte det andra? Du har säkert sett mina andra trådar (som du oxå har svarat i). Min plan är att skaffa ett någorlunda modernt kit, men samtidigt vill jag göra bef. pråm seglingsbar (för ett rel. litet belopp), om inte annat för att ha den som gästbräda. Om jag kommer över en hyfsad rigg till den har jag ju två seglingsbara brädor, som jag dessutom kanske kan växla riggar emellan… Jag får väl utgå ifrån att ditt icke-rostfria tips var ironiskt?!?

    Svenne!!! Om du läser detta, kolla vänligen upp din mail och din webbutik…

  • creative

    Medlem
    26 juli, 2013 vid 19:44

    Om du bor i Stockholm så har vi Sifverts på lindhagensgatan. Men nu har dom sommar stängt på grund av flytt. Men dom öppnar igen den 5 augusti i Västberga elektravägen 53. Har inte dom så kan dom alltid hjälpa dig. Annars är det bara att tillverka själv. Men köp nyare prylar så får du mycket roligare. Jag klockade min firemove 110 förra veckan med hjälp av en speedsurfare 30 knop. Gör det på din gamla pråm. Lyckatill.

  • creative

    Medlem
    26 juli, 2013 vid 19:45

    P.s. Jag ska säga till Svenne vi andra kanaler och be honom kolla sin mail + webb butik.

  • svenne

    Medlem
    27 juli, 2013 vid 20:49

    Hohoo! Nu är jag här!
    Problemet är väl bara att Biltemas junk är dyrare än min standardepoxi. Men jag håller med om att det håller för vad du vill göra.

    Men va inte så neggo nu, låt han segla sin pråm så kommer han köra satan när han väl köper en modernare bräda. jag var ute i skärgården och hälsade på vänner häromdagen och riggade en Tiga med Neil Pryde på alu-mast. Fy fan vilket junk, men det var rätt kul ändå. Dessutom har den centerbord, så Tigan är faktiskt inte så himla vinglig.

    Over n out!

  • l3ll3

    Medlem
    28 juli, 2013 vid 07:22

    Hehe, med ny rigg kommer jag att göra 45 knop på min pråm, lätt! 😉

  • raggarn

    Medlem
    28 juli, 2013 vid 13:43

    Skit i kladdet å slå till på den här va…… http://www.blocket.se/stockholm/Vindsurfing_brada_o_segel_48396882.htm?ca=11&w=3

    innan det är försent…..

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.