Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter Mastfot, förlängare till en rigg på Isabellan

  • Mastfot, förlängare till en rigg på Isabellan

    Publicerad av pher på 17 januari, 2002 vid 10:06

    Hej, en isabella fråga

    Tänkte höra med er om det är någon som använder sig mastfot pinne från en mastfot till vindsurfing?

    Dvs den pinnen från en sån här?

    mastfot.gif

    Borde väl gå att använda sig av enpart pinnen till en rundstav som står i den vanliga mastfotshållaren?
    Jag menare alltså inte hela mastfoten på bilden utan bara pinnen…

    Borra ner denna pinne och sätta fast den riktigt i rundstaven och sen få det enkelt med den vanliga vindsurfing mastförlängaren som då passar utmärkt?

    NÅn som testat.. Kanske lite oklart vad jag menar ,, fråga isåfall?

    Går det att köpa en sån här “pinne” löst.. Jag är alltså bara ute efter “stålpinnen” samt dess fastsvetsade bricka.

    pher svarade 22 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • k-p

    Medlem
    23 januari, 2002 vid 13:36

    Jag har inte testat själv men det borde fungera. Dock inte riktigt som du tror, pinnen går under benämningen “North pin” och är ett av de två systemen som finns på modernare vindsurf mastfötter. Det finns inte ngn “fastsvetsad bricka” utan pinnen har en invändig gänga. Denna gängas på en annan gängad pinne som sitter fastguten i gummijointen…. Åk till en surfbutik och kolla på en. De kostar mellan 50-80 :-

    Lycka till…..

  • pher

    Medlem
    23 januari, 2002 vid 15:17

    Ahaa,, är det så det funkar, Tackar.

    Har tyvärr ingen surfingbutik i närheten så det får vänta med att kolla in det…
    Kan dock meddela att jag fått till det ganska bra med en rundstav som jag slipade ner och lyckades få in i en Neilpryde fot av modernt snitt. Så jag är så nöjd nu så.. Äntligen börjar det bli dags för att testa “skiten”,, lite kyla nu bara så.. 🙂

    Mvh Pher

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter Mastfot, förlängare till en rigg på Isabellan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.