Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mastfots tips önskas…

  • Mastfots tips önskas…

    Publicerad av anonym-anvandare på 11 juni, 2004 vid 20:08

    Jag körde av min mastfot av Pin typ. Måste snabbt ha en ny därför önskas tips om vilken (typ/märke) jag ska skaffa så jag slipper simma och släpa grejer igen, kanske inte spelar någon större roll, eller?

    /J

    swe131 svarade 19 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • styret

    Medlem
    11 juni, 2004 vid 22:29

    min local spirit har tre stycken av tre möjliga skruvar gått av på. den upp i pinnen och båda två som håller fast gummijointen (en på varje sida) men som tur är så är farsan händig och jobbar på vattenverket så han ahr fixat med rostfria skuvar och fått ut halva skruvar ur pinnen och allt möjligt.
    tycker faktiskt det är lite kassst för en ett år gammal mastfot.

  • watertouch

    Medlem
    11 juni, 2004 vid 23:00

    Jaså dom e lite halvsunkig kvalisort på? Eller har du bara råkat få ett sunkit ex?

  • styret

    Medlem
    12 juni, 2004 vid 06:37

    jag vet inte vad det är. har inte hört nån klaga på deras grejer innan så det är möjligt att jag har fått ett måndagsex

  • vinta_kestrel

    Medlem
    12 juni, 2004 vid 07:30

    Man får oftast vad man betalar för, så köp en Streamlined. http://www.hotsailsmaui.se

  • surfen

    Medlem
    12 juni, 2004 vid 07:40

    Jag har sagt det förr och gör det igen! Har man den typen som man skruvar fast pin så måste man låsa den med låslack annars så gängas den loss om man har otur och bulten går av! Den bästa sorten är den som är en hel gjuten enhet(pin), sen dom små stiften som går igenom jointen kan man också lägga på lite låslack så dom inte åker ur när det lilla plast skyddet åker upp när man håller på och riggar. Men som sagt kolla så inte pin gängas upp har man koll på det så håller det….

  • dr-masse

    Medlem
    12 juni, 2004 vid 07:48

    Streamlined är grymma. Finns även på Surfers Paradise och Skidsport.

    En bra mastfot är värd pengarna, särskilt om man seglar ensam eller ger sig ut på lite längre utflykter… 🙂

    Surfa På!

  • diil

    Medlem
    12 juni, 2004 vid 07:58

    Pinnen på min LocalSpirit-fot har skruvat upp sig ett antal gånger. Efter försök med Loctite gänglås svag och stark, kontaktlim och till sist tvåkomponents epoxilim sitter den äntligen hårt skruvad även efter surfet. Det kan lätt bli otrevligt (farligt) om den lossnar, så doktorns tips är värt att följa. /D

  • juan

    Medlem
    12 juni, 2004 vid 11:26

    Bra subject! Jag undrar mest hur många det är som använder Neilprydes mastfötter och förlängare. Någon som vet? Surfersparadise säljer dem, men jag tycker de verkar rätt kass och i övriga Europa har jag inte sett mycket av dem.

  • juan

    Medlem
    13 juni, 2004 vid 07:23

    Inget som har någon åsikt om detta?

  • swe131

    Medlem
    13 juni, 2004 vid 08:16

    Kolla in Norths nya mastfot för 2004. Grymt bra. Pinnen är svarvad ur ett helt stycke rostfritt. Riktigt bra konstruction utan glapp. Den klart bästa mastfot jag sett.
    Nästa gång jag köper ny blir det den.
    Lite dyrare än andra men man får vad man betalar för.

    En 2 km simtur för en pajad mastfor är ju aldrig kul. (men den var ju 150 kr billigare)

    // Dala //

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mastfots tips önskas…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.