Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mastfotsjoint

  • Mastfotsjoint

    Publicerad av axxl på 13 september, 2004 vid 08:10

    Min mastfotsjoint pajade igår. Typiskt, när det äntligen blåser bra. Är det nån som vet om man kan få tag på en sån i Kalmar eller har nån nåt bra tips på nätbutik eller så? Tacksam för hjälp.

    axxl svarade 19 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    13 september, 2004 vid 08:12

    Vad är det för typ av joint (öh, inte gräs, alltså, utan märke och typ på mastfotsleden)?

    Surfa På!

  • axxl

    Medlem
    13 september, 2004 vid 08:15

    Hehe, jag röker inte… =) Nej, allvarligt, jag vet inte typen, men den är ganska standard… jag behöver alltså bara den där lilla gummi/plast(?) pluppen som böjer sej… den är ju utbytbar

  • dr-masse

    Medlem
    13 september, 2004 vid 08:33

    Några som har sköna jointar, ej rökbara dock, är både Skidsport och Surfers Paradise. Surfcompaniet borde oxå ha.

    Sådana som på bilden finns i alla fall på Skidsport (även själva gummileden, ganska lätt att byta ut vilket man bör göra då och då även om den ser hel ut, torkar efter några år).

    Lycka till å Surfa På!

  • karapp

    Medlem
    13 september, 2004 vid 08:35

    Surfers paradise på haga park, öland ska ju ha det.
    Men de kanske har klappat ihop för året…

  • axxl

    Medlem
    13 september, 2004 vid 08:38

    Tackar för tipsen! Haga Parks surfcenter har bommat igen för året, därav min vilsenhet… =)

  • emilh

    Medlem
    13 september, 2004 vid 09:45

    Tråkigt…var det du som vimsade runt vid vikingarnas klubbhus ? grin.gif

  • goingbananas

    Medlem
    13 september, 2004 vid 09:45

    Surfers paradise har, köpte själv där för inte allt för länge sen….

    Ca 100 pickadoller tror jag.

  • axxl

    Medlem
    13 september, 2004 vid 09:48

    Jag vimsade runt vid klubbhuset nere i långviken ja… jag hoppades nån vänlig fé skulle vara där och trolla fram en mastfot åt mej… grin.gif Men om det är vikingarnas klubbhus vet jag inte… heter det inte Kalmar Windsurfingklubb eller nåt?

  • emilh

    Medlem
    13 september, 2004 vid 09:55

    Haha, jo det heter det nog men jag menar segelsällskapet, vid alla båtar du vet grin.gif Där gick det runt en kille med en mastfot i handen och det såg ut som han inte riktigt visste var han skulle ta vägen…Hade hel svart våtdräckt med huva å allt…. wink.gif

  • axxl

    Medlem
    13 september, 2004 vid 10:00

    Japp, det var jag. Jag hade en gammal sprucken joint som jag ville skruva dit, behövde dock insexnyckel och tång. Lyckades låna det tillslut av en vänlig själ, men väl ute på vattnet höll den jointen bara ett par vändor och ett hopp… oerhört frustrerande.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mastfotsjoint

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.