Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mastfotsproblem

  • Mastfotsproblem

    Publicerad av storm på 4 november, 2001 vid 13:10

    Nu small det igen!!!
    Jag börjar bli trött på att köpa nya mastfötter hela tiden.
    Jag är inne på min tredje mastfot för i år nu. Ska det verkligen vara så?`
    Jag har haft NP och Arrows, finns det ngt märke som har bättre kvalitet än andra.
    kosta vad det kosta vill, det här är en säkerhetsfråga.

    rip svarade 22 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • Knatte

    Gäst
    5 november, 2001 vid 05:52

    Vet inte ifall du har extremt otur eller är verkligt radikal, men jag har haft min NP- mastfot i säkert 4-5 år utan några problem. Har funkat hur bra som helst.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 november, 2001 vid 06:14

    Tjenare!
    Det finns en förklaring till att jointen kan lätt ryka av och det är om man sätter fast den med skruv istället för den sprint som var med vid köp så kan det ryka av snabbare.

    Men den starkaste mastfoten jag har haft är en Chinook med led. Jag köpte min på Surfers i VBG men det var ett tag sedan.

    Å andra sidan så har det gått sönder 3st för dig så skall du gå på den butik där du köpte dom för detta låter lite väl mycket för svenska förhållade.

    Surf On
    surfbulten

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 november, 2001 vid 07:15

    Chinook, den är kalas så jyvlans hardcore.

  • rip

    Medlem
    5 november, 2001 vid 09:58

    Jag har i surfat i flera år utan att ha problem med mastfötter. Jag köpte en ny NP mastfot i våras och gummileden gick tvärs av nu i helgen. Det är nog så att det seglas lite hårdare med utrustningen nu när man skall lära sig nya trick hela tiden. Min gick av i en misslyckad Willy Skipper, landade 90°. Det kanske inte var så konstigt att det gick av men skall nu köpa en ny och då får det bli något som håller bättre än NP.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mastfotsproblem

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.