• mastfråga

    Publicerad av wille-plana på 15 juni, 2009 vid 10:27

    Mast med samma böjkurva som neil pryde vill ha en rdm med hög kolhalt
    men N.P master X6 rdm bra pris men låg kolhalt combat mast hög kolhalt men HÖGT pris. vågar man prova något annat märke till N.P segel provade själv för några år sedan körde challenger mast till N.P search funkade bättre än med N.P egen mast. Men det var som sagt några år sedan. Masten ska funka till N.P Alpha segel. Någon som har koll på böjkurvor å sånt??

    /Wille Plana:confused2:

    surfen svarade 14 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • carrera

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 11:27

    Jag kör med simmer SC-6 (iof SDM) till mina Combat+ Alpha med riktigt bra resultat tycker jag! Hyrt NP segel utomlands med NP mast o märker ingen skillnad alls!
    Kan inte svära på om Simmers RDM master funkar lika bra dock! Ring o hör med SP, de brukar ha info om de flesta olika kombinationer Segel /mast!

  • ubbe

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 11:35

    Kör Simmer RDM och Powerex i mina NP Combat från 06 storlek 3,7 4,2 4,7 5,2 samt Search 6,2. Inga bekymmer alls.
    /honken

  • rosen

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 13:36

    surfspot.se har en liten tabell över vilka märken som funkar till vilka segelmärken. Fanns länkat i ngn tråd här, men antar du kan söka på deras sida bara.

    Har för mig det var skillnad på severne, gaastra maui sails, resten var ganska lika förutom ngt märke som inte passa riktigt bra.

  • surfen

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 14:28

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.