Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mastplacering 2016

  • ola-h

    Medlem
    15 augusti, 2015 vid 16:28

    Svårt perspektiv för att avgöra. Men by the way så varierar jag mastpositionen mycket mer nuförtiden, dvs jag ser dem inte som någon slags balanspunkt för skönt trim utan som en mycket effektiv trimvariabel för att justera brädans svängegenskaper. Personligen kör jag mastfoten mycket närmare framstropparna nu. Efter att man vant sig vid kastfallskänslan blir hela brädan mycket mer svängbenägen eftersom rigghanteringen blir mycket kvickare. Så i princip tänker jag mastfot fram för stabilitet, balans, trygghet etc och mastfot bak för nervositet, livlighet etc.

  • pedersen

    Medlem
    15 augusti, 2015 vid 17:49

    Lite lättare att se på Ola Johanssons bild.
    Snart är väl Alphan inne igen 😉

  • pedersen

    Medlem
    15 augusti, 2015 vid 17:51

    Kollade på Andys bild igen. Man blir nog lurad av grafiken helt enkelt.

  • snaffe

    Medlem
    16 augusti, 2015 vid 10:24

    Kanske ser så ut lite eftersom brädorna har blivit kortare.

  • rrd

    Medlem
    16 augusti, 2015 vid 15:01

    Här finns trimtips för den som vill läsa hur två pros trimmar sin utrustning. Och visst är det så att mastfoten generellt sett har flyttats längre bak, kanske borde kassetterna placeras lite längre bak vid konstruktion/produktion, det var länge sen sist känns det som.

    http://www.boardseekermag.com/longform/pro-kit-victor-fernandez/#MK1OZIYtgIDqY2OG.97

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mastplacering 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.