Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing mastproblem..

  • soulandradical

    Medlem
    28 oktober, 2005 vid 05:36

    Rekommenderar bomtricket > böj och spola samtidigt med vattenslangen inuti och utanpå > sen bomtricket igen

  • bjarke

    Medlem
    28 oktober, 2005 vid 09:12

    Om två personer tar tak i varje enda av masten och “gungar” upp och ner så masten kommer i svängningar, så skulle jag tro att den kommer att lossna. Det tar ett tag, du nu kanskje måste holde på 10 min, men känns bättre i “själen” änn att vrida med vold, har aldrig hört om en mast som skadats av att lossas på detta sättet. På standarna i DK varkar dette väre ett vanligt sätt, som ochså har räddat mig ett par gångar. I alla fall värdt att testa innan du gör nåt som i värsta fall ftrstör masten.

  • swe131

    Medlem
    28 oktober, 2005 vid 10:30

    Testa som ovanstående sa att skaka masten. En polare i topp och botten och du sjäv som vrider lite i delningen. Funkar alltid efter lite skakande, klart mest skonsamt för masten.

    Ett tips så att det inte händer igen, sätt lite silvertejp över skarven innan du seglar på en sandstrand, då slipper du få sand i skarven. Sanden letar sig in under segling om du blir spolad eller har sand på toppen som sen rinner ner längs masten.

  • skrellet

    Medlem
    1 augusti, 2012 vid 17:25

    Skaka masten funkar kan jag härmed intyga, delarna satt som berget och vi hade provat att vrida för hand i en kvart ca men efter jag sökt och hittat denna tråd lossna det på 2-3 minuters skakande och vridande!

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing mastproblem..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.