Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen mått korta t4an

  • mått korta t4an

    Publicerad av luuddee på 5 april, 2006 vid 19:38

    E det ngn som kan de exakta måtten i skåpet på den korta t4an. eller ngn vänlig själ som ill mäta i sin buss alltså från baksidan av stolarna eller från mellanväggen och bakåt. tack

    mattap svarade 18 år sedan 9 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • jeppepeppe

    Medlem
    9 april, 2006 vid 19:55

    Kan inte exakta, men ca 2500 x 1600 stämmer hyfsat!

  • luuddee

    Medlem
    10 april, 2006 vid 02:16

    okej.. tackar. . men är det verkligen 2500? trodde bara det var 2000

  • svenne

    Medlem
    10 april, 2006 vid 06:27

    Det är inget problem att få in en RR-hoj (2 meter) och en verktygslåda bakom, har för mig att det är runt 2400. Det är inte heller något problem att få plats med en bäddsoffa och sova raklång. 🙂

  • luuddee

    Medlem
    10 april, 2006 vid 14:01

    okej gött tack tack

  • tabi

    Medlem
    18 april, 2006 vid 08:30

    yeah 2400 stämmer bra

  • adde

    Medlem
    18 april, 2006 vid 08:40

    248cm tror jag det är för att vara exakt.

    /adde

  • mag

    Medlem
    19 april, 2006 vid 20:57

    eller 247?!? 😉
    Ligger brädorna diagonal blir det längre, Adde kan säkert som erfaren matematiker räkna ut exakt mått med kompensation för OFO på olika brädshape!
    /Magnus

  • basse

    Medlem
    20 april, 2006 vid 06:32

    …det har han redan gjort….

  • magnus-e

    Medlem
    18 maj, 2006 vid 10:12

    Tar upp den här gamla tråden. Jag surfar och min tjej vindsurfar, alltså har hon behov av en längre buss. Jag föredrar den korta Hiacen (liknr kort t4) 245 långt lastutrymme. Någon som har erfarenhet av dessa? Kommer hennes JP frestyle/wave 254 lång att ligga aldeles för mkt på snedden för att den ska få plats under den tänkta sängen? Tror ni man skulle få plats med en kortare bräda och den långa (mina surfbrädor kan ju hänga i remmar undertaket).

    Alltså: säng med två JP brädor under den ena 254 cm lång och den andra typ 230 i kort Hiace. Funkar?

    /Magnus,

  • mattap

    Medlem
    19 maj, 2006 vid 10:58

    Ja, det funkar om måtten är lika som T4an och om du bygger såhär http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=39478

  • magnus-e

    Medlem
    19 maj, 2006 vid 12:18

    Det ser ju grymt ut ju. Själv föredrar jag en “kort” buss. Känns smidigt liksom, men det kanske man får äta upp…

    Har du funderat på att ta loss skiljeväggen? Den är ju rätt störig, hade varit skönt att kunna rota framme i bilen även när man är där bak, typ om man vill åt stereon eller nåt. Jag funderar på att föröka göra nån lösning där man tar bort skiljeväggen, men sedan enkelt kan sätta dit den igen när den ska besiktigas.

    Antar att din är reggad som lätt lastbil?

    /Magnus.

  • mattap

    Medlem
    20 maj, 2006 vid 16:19

    Jepp, det är en lätt lastbil änsålänge. Eftersom jag har min som personbil åxå, dvs att jag åker till och från jobbet i den så kan jag faktiskt tycka det är rätt gött med väggen där. Så man kan grisa runt som man vill där bak å ändå ha frächt i kupen. Funderar dock på att husbilsregga den, då kan jag ju plocka bort väggen sen om jag känner för det!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen mått korta t4an

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.