• Publicerad av herodude på 7 november, 2004 vid 18:51

    hmm jag å polaren har skit över seriösa tankar på mauiresa hmm inte nästa år men året därefter, när vi slutat skolan

    det vi hde tänkt var att köpa enkelbiljetter (men ha pengar till hemresa) och sen stanna där minst en månad såå nu undrar vi

    1. tips på billiga boenden
    2. vart fan hittar man flygbiljetter???
    3. vilken del av året är bäst att åka?

    oldschool svarade 19 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 november, 2004 vid 20:17

    enekelbiljett till usa är inte så populärt hos custom authorities, du får ta en enkel hem direkt.

  • feg

    Medlem
    7 november, 2004 vid 20:43

    Sök under resmål, massor av svar, återkom om det är nått du inte fått svar på så kanske någon svarar.
    /feg

  • herodude

    Medlem
    7 november, 2004 vid 21:25

    aah tnx…

    fan tänkte på det med, men fan suger jue röv att de är så jävla bitchiga med det just nu, borde inte funka om man fixxar visum lr nått innan lr?

  • poopzilla

    Medlem
    8 november, 2004 vid 08:31

    Om du köper en “Refundable” biljett så är det ju bara att lösa in den när du är framme. Blir ju som att köpa en enkel, fast kanske inte lika billigt.

    Thomas

  • herodude

    Medlem
    8 november, 2004 vid 08:44

    ??? vad är en refundable biljett????

  • poopzilla

    Medlem
    8 november, 2004 vid 16:28

    En biljett du kan lösa tillbaka. Dvs. du får pengarna tillbaka på dom sträckor du inte använt. Varför vill du ha en envägsbiljett? Om du vet att du skall tillbaka samma väg du kom blir det definitivt billigare att boka en retur. Vet du inte när du ska åka tillbaka är det bara att se till att du får en ombokningsbar biljett så kan du ändra returdatumet när du bestämt dig. Om du inte vet vart du tar vägen efter Maui, eller om du planerar att stanna längre än du får så kanske en returbiljett som är refundable är ett alternativ.

    Thomas

  • herodude

    Medlem
    8 november, 2004 vid 16:36

    joo det låter vettigt iofs vi hade tänkt åka ner fast med pengar till hemresa och sedan leta jobb och så se hur länge det funkar… men det är jue det så jäkla knivigt att komma in i landet va? jag menar när jag ska åka hem så ser de väll att jag inte haft uppehållstillstånd eller vad det är som krävs??? och sen så tar mig bakom disken å tvångs pumpar mig.. hmm elelr nåt.. wink.gif

  • soderberg

    Medlem
    8 november, 2004 vid 21:09

    just det ja… det e la inga problem att stanna på maui får nån månad eller så nån sa också att det e svårt som fan att få jobb……???!!!

  • feg

    Medlem
    9 november, 2004 vid 09:28

    Att få ett “riktigt” jobb är nog nästan uteslutet för oss europeer, däremot var det många som arbetade som daglönare för timersättning på byggen och liknande. Verkar inte som om arbetsgivarna är så nogräknade.

    På Banana Bungalow (typ vandrarhem; jag spenderade mina nätter under senaste vintern) kan man som turist “jobba av” kostnaden för boendet med att antingen sitta i receptionen eller städa. Verkade som om det fanns mer behov av städare än receptionister.

    Slutsatsen jag drog när jag snackat med folk som förökte med daglönande och annat var att det bara drygade ut reskassan, de lyckades inte försörja sig, samtidigt som den bästa tiden försvann medan de jobbade. Dagarna är ju rätt korta eftersom det är mörkt mellan 18 och 19 på vintern vilket gjorde att de dagar då de arbetade så blev det varken vindsurfat eller surfat.

    /feg

  • herodude

    Medlem
    9 november, 2004 vid 11:44

    aah men de e iaf nåt. men det svårast är väll att komma in i landet nu, eller är jag bara paranoid?? för man får väll inte stanna hur länge som helst???

    och biljetter vart fan kollar man priser och så?? för man måste ju markera datum och skit….

  • feg

    Medlem
    9 november, 2004 vid 13:50

    Det handlar ju om visum-regler…
    Har du en hemresebiljett inom 90-dagar behöver du inte söka, men om du ska stanna längre krävs det en massa grejer för att få visum vilket kostar 800kr att söka (pengarna brinner inne om du får avslag).
    Detta är ytterligare ett skäl till att köpa en ToR-biljett på under tre månader.
    /feg

  • herodude

    Medlem
    9 november, 2004 vid 13:55

    jaha men fan tre månader är det jue lungan jag trodde det var typ två veckor eller någonting…

    men åter igen, biljetter??? vart ska man leta…

  • oldschool

    Medlem
    9 november, 2004 vid 14:04

    testa nätet wink.gif

    kollade nyss på biljetter till oahu (ska tillbaka å plugga), gott om biljetter för 9000 papp å mindre

    njoy

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.