• imported_bone

    Medlem
    18 september, 2009 vid 18:04
    Lars_K;576910 wrote:
    Jag, frugan och 1.5 årig dotter åker 4 Jan till 26 Feb. Har inte tagit tag i det där med boende än. Hur bokar man Paia Studio?

    Vi bokade på denna adress studiopaia@yahoo.com kontakten heter Rukie Guidroz. Verkar helt okej.

    http://www.homeaway.com/vacation-rental/p160751?cid=E_haownerinquiry_DB_O_20090826_propID_link_LPROP_1

  • lars_k

    Medlem
    18 september, 2009 vid 18:51

    OK, tack Böne! Lite trångt kanske men ser helt OK ut. Skulle säkert funka för oss och $75 per natt känns helt OK. Nära Hookipa också!
    För ni över pengar i förskott?

  • davo

    Medlem
    18 september, 2009 vid 20:57

    Lovar. Ligger i träning nu! 🙂 maila ditt nr för satan, jag hälsar på snart. Är där uppe regelbundet!

  • imported_bone

    Medlem
    19 september, 2009 vid 17:23
    Lars_K;577031 wrote:
    OK, tack Böne! Lite trångt kanske men ser helt OK ut. Skulle säkert funka för oss och $75 per natt känns helt OK. Nära Hookipa också!
    För ni över pengar i förskott?

    Jovisst lite trångt kanske men det får gå.

    Vi betalar 2000$ för 6 veckor, känns som ett bra pris. Vi skall betala 1000$ nu och 1000$ 60 dgr innan ankomst (14 dec). Känns lite märkligt att betala hela summan hela två månader innan vi anländer….. Skall försöka göra en deal om att betala lite senare, får se hur det går. Det är ju trist om det skulle hända något i jan. som gör att man inte kan åka, man vill ju gärna inte riskera att bli av med hela summan.

    Vill också passa på och tacka för alla svar:)

  • pelle777

    Medlem
    20 september, 2009 vid 19:38

    Hej, blåser det bra på Maui dec-jan och är det kyligare då än i april? Har vissa funderingar att åka till Maui från 18/12-22/1. Har varit på Maui två gånger i april och då är det fullt med svenskar på vattnet och vattenhålen i Paia.

    /Pelle

  • jesper_b

    Medlem
    21 september, 2009 vid 08:49

    Över jul är de vindsurfingdagar som blir av av en oerhört mycket högre kvalite än senare på våren. Dock finns ett pris att betala, det kan ibland vara rätt dåligt och stormigt väder som förstör både surf och vindsurf. Chansen att det regnar bort en vecka är mycket högre runt nyår jämfört med april. Men som sagt du slipper både svenskar i parti och sönderblåsta småvågor…

    /JB

    Som både tycker om svenskar och 4.0-segling (men inte åker till Maui för att uppleva det).

  • bjorn_surfer

    Medlem
    21 september, 2009 vid 11:10

    Hej alla!

    Vi drar dit 12 jan till 13 mars. Sambo + me and myself + en 2,5-åring och en (då) 4 månaders.

    Vi bor som vanligt en bit upp på berget i Haiku!

    Vi kommer att röra oss över hela norrkusten. Inget utesluter det andra. Alla spot är bra på sitt sätt. Just pic and choose!

    Mvh

    Björn

  • jerker04

    Medlem
    21 september, 2009 vid 12:27

    Är där med min fru från 18:e dec till 11:e januari. Kommer att bo i Paia. Första gången där så det vore trevligt att träffa lite folk som varit där och kan dela med sig av sina erfarenheter.

  • davo

    Medlem
    21 september, 2009 vid 14:41
    Jerker04;577447 wrote:
    Är där med min fru från 18:e dec till 11:e januari. Kommer att bo i Paia. Första gången där så det vore trevligt att träffa lite folk som varit där och kan dela med sig av sina erfarenheter.

    Då ses vi! Jag bor oxå i Paia. Jag har mobil där när ni väl anlänt. Ni kommer få det kanon! Vi hörs!

  • carrera

    Medlem
    22 september, 2009 vid 08:03

    Vi har bestämt oss för att åka dit igen nu i vår! Kommer vara över halva mars och April månad! Inget boende bokat ännu men det lutar mer åt Southshore sidan denna gång för familjens skull!

  • spinout

    Medlem
    22 september, 2009 vid 21:34

    Är också på gång runt två månader under perioden november – mars med tjej och bäbis, troligtvis början av januari t.o.m. mitten av mars. Måste ta tag i det där med boendet!!!

  • star

    Medlem
    23 september, 2009 vid 10:51

    Vilket flygbolag är bäst till Maui samt som “tacksamt” även tar emot windsurfingutrustning?

  • krippe

    Medlem
    23 september, 2009 vid 11:14

    Jag har flugit dit 3 ggr med SAS och United. Problemet har varit kostnaden för prylarna hem. Dit har jag lyckats komma undan att betala för prylarna, förutom när jag stannat så länge i San Fransisco att jag varit tvungen att ta ut bagaget och checka in det igen. Vet ej hur lång tidsgränsen är men om du stannar där längre än 6h eller ngt så måste du hämta ut bagage och checka in på nytt och då blir det läge att slanta upp.

    Samma sak hem från Maui. Mycket svårt att komma undan att betala. Dock kan man få betala väldigt olika beroende på tur/skicklighet. Sist körde vi incheckningen med en sk Porter och jag tror det hjälpte oss att komma undan att betal ca 1/4 av det annars hade kunna kosta som kanske kan vara 600$ eller mer. Beror ju förstås på hur mycket du har men för en surfbräda och en windsurfbräda och 3 riggar så kan det kanske vara runt 600$.

  • lars_k

    Medlem
    23 september, 2009 vid 11:33

    Måste man inte alltid checka ut och in bagaget innan sista flygningen till Maui (och samma visa hem)? Eftersom det är utrikes byte till inrikes? Jag flyger med KLM och Delta via LA-LAX och hoppas få med prylarna. De tar ws-utrustning max 32 kg enligt hemsidorna iaf… 😛

  • krippe

    Medlem
    23 september, 2009 vid 11:42

    Det gör man vid första landningen i US och det har för mig varit Chicago. Dock checkar man inte ut grejerna bara kör dem gnm tullen och sen lämpar av igen och då har det inte varit risk att behöva betala.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.