• carrera

    Medlem
    21 oktober, 2009 vid 10:02
    frippe s;584552 wrote:
    Vi är 3 pers som är på Maui 20 dec – 10 jan, hade först ett boende i Paia på g men det blev uppbokat innan vi hann betala, nu är vi inbokada i Kihei istället…Hur är det att bo på sydkusten när vi främst är intresserade av att surfa (våg/kite/vind), är det förhållandevis smidigt att med hyrbil ta sig till nordkusten? Hur lång tid tar det? Som jag har förstått det är det på nordkusten alla bra/kända surfspots finns, har jag uppfattat det hela korrekt? Vi åker med BA btw, jag vet att detta inte är ett optimalt val om man vill ta med utr, men kan jag ta med kitegrejer tror ni? Många frågor! 🙂 //Aloha Fredrik

    Att ta sig från Kihei till Norhshore, Kanaha osv. tar ca 15-20 min med bil, fina vägar!
    Lite längre tid tar det ju om man ska till Hookipa.
    Nord sidan är lite mer Soul… lite konstnärligt o flummig skulle jag vilja säga medans Syd sidan är mer amerkaniserat o anpassat för deras turism med krav på service o utbud!!
    Personligen så bokar jag numera på Syd sidan då jag har familj med barn! Syd sidan är mer väder stabilt = soligt o fina klassiska stränder som man förknippar med Hawaii osv. Även lite mera turist influerat med större resturang utbud osv. på gott o ont! Om man planerar att göra turist utflykter osv. så finns det största utbudet på syd sidan i Lahaina osv.! Lahaina kan rek. Mysigt ställe, fin shopping, strand promenad längs havet osv. Vågsurf direkt från strandpromenaden mitt i samhället!

    Svar på några frågor iallafall

  • lars_k

    Medlem
    21 oktober, 2009 vid 10:17

    Har fått erbjudande om en studio i Sprecks, 10 min gångavstånd från “Baby Beach”. 100 dollar per natt. Är det OK pris?
    Lite orolig för buller från flygplatsen. Fast det känns ju perfekt för frugan och lillan med närhet till stranden när jag drar iväg med bilen för att surfa.
    Vi är där 4 jan till 24 feb.

  • calle

    Medlem
    21 oktober, 2009 vid 12:37
    Lars_K;584653 wrote:
    Har fått erbjudande om en studio i Sprecks, 10 min gångavstånd från “Baby Beach”. 100 dollar per natt. Är det OK pris?
    Lite orolig för buller från flygplatsen. Fast det känns ju perfekt för frugan och lillan med närhet till stranden när jag drar iväg med bilen för att surfa.
    Vi är där 4 jan till 24 feb.

    Hej!
    Vi bodde precis ovanför “Baby beach” för ett par år sedan, inte vid Sprecks utan nära “Sugar Cove”. Vad det kostade har jag helt förträngt, det var dyrt (men fint :-).
    Vi var där i april och hade mycket vind, dvs trade nästan varje dag, och upplevde då “Baby Beach” som rätt hopplöst, det blåser helt enkelt för mycket sand.
    Men dagar med mindre vind var det ett perfekt ställe för två ganska små pluttar att bada och leka.
    Buller från flygplatsen var absolut inget problem där vi bodde.

    Vet inte om den infon hjälper dig nåt men …..

    Mvh Calle S
    PS Maui är beroende framkallande, vill dit igen och igen och ….

  • lars_k

    Medlem
    21 oktober, 2009 vid 14:43

    OK, Calle! Kanske blir rätt bra då för oss eftersom det blåser mindre på vintern. Och blåser det får vi väl leta upp nån lugnare strand. Lovande att ni inte stördes av flyget. Blir nog att jag bokar upp den studion. 🙂

  • douglas-l

    Medlem
    21 oktober, 2009 vid 14:53
    Lars_K;584653 wrote:
    Har fått erbjudande om en studio i Sprecks, 10 min gångavstånd från “Baby Beach”. 100 dollar per natt. Är det OK pris?
    Lite orolig för buller från flygplatsen. Fast det känns ju perfekt för frugan och lillan med närhet till stranden när jag drar iväg med bilen för att surfa.
    Vi är där 4 jan till 24 feb.

    Betalade 75 dollar natten för en lägenhet i Haiku nu…så 100 dollar är nog ok med tanke på läget.
    //Douglas

  • lars_k

    Medlem
    21 oktober, 2009 vid 15:08

    OK, Douglas! Drar iväg mailet ikväll och bokar. Ses på lineup! 🙂

  • per_m

    Medlem
    22 oktober, 2009 vid 11:05

    Japp då var det två dagar kvar avresa på lördag…

    -jesper, jag presenterade lösningen för frun att jag och Hedda (9månader) stannar några veckor till, verkar ok. Sa att vi bor hos er har ni rum??
    😉

    /PM

  • carrera

    Medlem
    22 oktober, 2009 vid 11:49

    Baby beach funkar oftas på morrnarna fram till ca 10,30 sedan kommer vinden.. men som småbarns föräldrar brukar man inte ha problem med att vara i tid på stranden ändå? Dessutom får man ju inte Windsurfa eller kita innan kl.11.00 ändå 😉 så då är det bara att byta strand! Ang.störning från flyget i Sprecks så får jag hålla med om att det inte är några större problem! Visst hör man planen men det är inte så det stör!

  • podde

    Medlem
    22 oktober, 2009 vid 13:33
    Per_M;584814 wrote:
    Japp då var det två dagar kvar avresa på lördag…

    -jesper, jag presenterade lösningen för frun att jag och Hedda (9månader) stannar några veckor till, verkar ok. Sa att vi bor hos er har ni rum??
    😉

    /PM

    Vi åker på tisdag. Har med en dotter på 8 månader. Ses kanske på Kanaha eller nånstans!

    /Pontus

  • per_m

    Medlem
    22 oktober, 2009 vid 20:07

    Det gör vi absolut hur länge stannar ni, vi får 5 veckor helt ok!
    /Per

  • podde

    Medlem
    23 oktober, 2009 vid 09:25

    Vi är också där i 5 veckor. Blir fint! Vart har ni hittat boende? Vi valde att bo på sydvästsidan, i Kihei.

  • koa

    Medlem
    23 oktober, 2009 vid 09:39
  • per_m

    Medlem
    23 oktober, 2009 vid 11:19

    nord sidan, Kuau…
    /P

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.