• Maui April

    Publicerad av kamaaina på 13 oktober, 2005 vid 21:36

    Bor I VAncouver just nu o taenkte ta en liten resa over till min granne Maui i vaester i april. Ni som varit daer var e laempligast att bo ngn stans….skall man bo runt Kahului eller skall man sla sig ner mer uppe vid Kahana… Forslag?
    /freddan

    basse svarade 18 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • irieman

    Medlem
    13 oktober, 2005 vid 21:43

    Menar du Kanaha (har för mig att det finns ett Kahana också i o f s)? Det ligger väldigt nära Kahului, fast jag vet inte om det är så kul att bo där, roligare att bo i Paia eller Haiku, nära till alla spots på north shore.

    Irie Man

  • mag

    Medlem
    13 oktober, 2005 vid 22:17

    Om det är Kahana i väster som du menar så är det snorkling du är intresserad av! Eller den ovanliga nordvinden=undantag.

    Kanaha är stället de flesta svenska brukar segla innan de vågar sig ut i riktiga vågor. Då är du i princip inne i Kahului.

    De flesta som surfar och inte snorklar bor däremot i och omkring Paia eller Haiku (billigare). Har du inte varit där innan så är Paia byn med lite nattliv och folk och Haiku byn med natur och avkoppling. Helt ok båda två.
    /Magnus

  • kamaaina

    Medlem
    18 oktober, 2005 vid 03:27

    Kanaha var det nog jag menade, hmm ja en eller tva repor innan jag ger mig ut o slass i hookipa e vael ok. Ngn som bott pa ngt ok staelle i Paia, skapligt billigt?
    /Freddan

  • basse

    Medlem
    18 oktober, 2005 vid 05:28

    …du kanske hittar något om du söker i reseforumet. Det var en hel del snack inför förra våren.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.