Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Maui- bästa flybbolag?

  • surferic

    Medlem
    6 december, 2004 vid 19:44

    INTE United Airlines i alla fall! Dom lyckade alldeles nyss på senaste resan supa bort 2 X9-bommar, ett par RDM-master och tre brädor av -05 års modell.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 december, 2004 vid 01:46

    Jag flög med Aloha tror jag…hmmm…hursomhelst så tar de mindre planen inte saker över 7 fot…vilket är princip alla vindsurfingsaker… Detta var mellan Oahu o Maui för övrigt. Jag flög med American de långa resorna.
    /David

  • koa

    Medlem
    7 december, 2004 vid 07:59

    American Airlines brukar vara bra…
    2×32 kg bagage och marknadens “största” benutrymme i Economy Class.
    Tips; se till att ta deras AAdvantage bonus program!
    08-791 59 99 tror jag dom har…

    Aloha

    Calle N

  • petter

    Medlem
    7 december, 2004 vid 14:40

    men biljetten var säkert 1-2000 kr billigare än AA/BA… wink.gif
    missöden kan hända med alla bolag, kom grejerna fram till slut?

  • surferic

    Medlem
    7 december, 2004 vid 18:58

    Inga prylar har dykt upp ännu, bara till och vänta några veckor till och sen försöka claima flygbolaget på 58 000 kr.

  • petter

    Medlem
    8 december, 2004 vid 09:06

    Woow, illa, riktigt tråkigt!!!
    Hoppas ni hade försäkringar, har för mig att maxbeloppet man kunde få
    ut för förlorat bagage var typ 1,200 EUR… I varje fall på BA… I mitt fall
    (när brädan blev totalt mosad) så ville de endast betala för brädans vikt
    vilket i princip motsvarade min självrisk så fick ta ut på min privata
    försäkring… men tror marcus fick nya grejer när de kom bort, fanns
    dock ett maxbelopp…

  • mag

    Medlem
    8 december, 2004 vid 12:28

    Stöld ersätts på annat vis än skada.

    När vi flög hem i våras från Maui var jag tvungen att skriva på ett avtal att flygbolaget (KLM/Northwest) inte tog ansvar för skador utan endast ersatte förlust! De gillar inte vindsurfare det är tydligt i alla fall. Och då fick vi ändå betala 150 USD.

    Men det krävs nog att du har kvitton på prylarna för att kunna begära ersättning från dem.
    /Magnus

  • dr-masse

    Medlem
    8 december, 2004 vid 13:30

    Jag törs faktiskt garantera att just de här två sneseglande Maui-figurerna har kvitton på prylarna…

    Maui På!

  • oscar

    Medlem
    10 december, 2004 vid 12:26

    Normalt ersätts bara ca 150 kr /kg eller ca 6600 kr / kolli….egen försäkring rekommenderas!

  • swe22

    Medlem
    10 december, 2004 vid 13:59

    Vi bokade via Seat24.com och det kostade ca 9000 kr inkl skatter. SAS över Atlanten och sedan United via Newyork och San Francisco till Kahului.

    På Arlanda så fick jag “surfboard” priset på 127 USD och på hemvägen så vart det tyvärr “sailboard” priset 360 USD. Helt överkomligt tycker jag!! Kom hem i förrgår och Fan vad jag längtar tillbaka. Nästan så att det inte är värt att resa för man blir så jävla deprimerad när man kommer hem till det här gråa trista landet.

    /Conny

  • rasmus_w

    Medlem
    12 december, 2004 vid 21:27

    Svar till:


    Normalt ersätts bara ca 150 kr /kg eller ca 6600 kr / kolli….egen försäkring rekommenderas!

    [/ QUOTE ]

    Kan man inte lösa det genom att fylla boardbagen med knark? Det borde väl få upp vikten, och därmed ersättningsnivån, rejält vid förlust? smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 december, 2004 vid 15:21

    Läste på american airlanes att de tar 80 dollar one way, då får det vara 295 cm lång och väga max 45 kg, är man smart så bokar man direkt med biljetten så kan de inte säga något på flygplatsen sen, ingen försäkring på brädorna men det kan man säkert fixa med sitt egna försäkringsbolag.

  • miniberlin

    Medlem
    13 december, 2004 vid 19:52

    Svar till:


    INTE United Airlines i alla fall! Dom lyckade alldeles nyss på senaste resan supa bort 2 X9-bommar, ett par RDM-master och tre brädor av -05 års modell.

    [/ QUOTE ]

    ajdå det låter inte lyckat!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 december, 2004 vid 19:59

    Asso man försäkrar alltid innan man flyger själv, så är det inga problem sen du visar kvitorna och får tillbaka pengarna. ett måste för varje resande windsurfare

  • mag

    Medlem
    13 december, 2004 vid 22:26

    Ok,
    med VAR försäkrar du dig i så fall. Jag har inte hittat något bolag som försäkrar brädor utanför Norden.
    /Magnus

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Maui- bästa flybbolag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.