Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui Dec 2015-Jan 2016

  • dendrite

    Medlem
    15 december, 2015 vid 13:09

    Wow vilken drömresa. Hoppas på att kunna åka dit nån gång framöver. Har du med dig egen utrustning? Kan tänka mig att det lönar sig om man är där så pass länge.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    16 december, 2015 vid 16:25

    Jag hyr, orkade inte släpa prylarna på tåget tillsammans med all annan packning och 3 barn.
    Vi stannar 4 veckor och blir det mycket segling blir det dyrare, lite segling billigare ( betalar per dag) sen får man ju prova lite nytt ocå.
    Var fullt ös i 5.3an igår och det ser ju inte ut att bli mindre

  • dr-masse

    Medlem
    17 december, 2015 vid 08:54

    Ha det riktigt najs, proggen ser fin ut!

    Hyrde också när jag var där, ungefär lika länge. Funkade bra med familj å övrig packning. Finns mycket bra hyrgrejor på Maui, även om det inte är helt billigt. Hoppas du får segla Kuau en bra dag, uj vad jag vill segla där igen någon gång. Lätt min favorit.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    18 december, 2015 vid 04:45

    Jo, får försöka ta mig dit, kört 3 dagar i rad nu och händerna har fått en hel del stryk, förvånandsvärt mycket. Misstänker det är bommen med tunnt grepp som gör det, har aldrig gillat det. men det är bara att bita ihop och justeera greppet så man inte håller på blåsor/sår.
    Bara för att retas, ett par bilder på en sväng som jag tycktre var riktigt go idag.
    Ska försöka ta mig i kragen och fota lite på Hookipa oxå



  • bjorn-daniels

    Medlem
    20 december, 2015 vid 04:23

    Var förbi Hookipa idag på em och fotade lite, ingen vidare kvalite nu heller men finns här
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.508181462687246.1073741835.100004861892220&type=3
    Själv har jag seglat 5 dar i rad nu och händerna är gannska slukörda. Det roligaste idag var att jag slutligen satte vulcanon, Stort tack till Håkman för Clinicen i sommras som gjorde att jag kom vidare

  • superkassen

    Medlem
    20 december, 2015 vid 19:20

    Gutt jobbat!
    Gärna mer bilder till oss som fryser och ångrar att vi hoppade över Maui iår. Byt bom, så sprider du ut blåsorna

  • dendrite

    Medlem
    20 december, 2015 vid 19:28

    Kul med bilder! Ska du köra något själv på Hookipa?

  • bjorn-daniels

    Medlem
    22 december, 2015 vid 04:26

    Vi får se om det blir nåt Hookipa, hade varit kul att segla där bara för att. Häromdagen såg det ganska snällt ut, skulle tro att en stor dag hemma med onshore är mer tekniskt.
    Nu har jag iallafall fått hit en guide av rang, Jesper B. Vi var till Kuau idag. Enligt alla en bra dag att prova första gången. Jag är alltid lite nojjig första gången på ett nytt ställe så jag ville vara säker på att plana. Därför riggade jag 5.3, Jesper gick ut med 4.6 och en annan svensk Christian (eller var det Christoffer, jag och namn)med 5.0, det brukar ju lägga sig…. Inte idag, väl ute small det till ordentligt och 5.3 blev ohanterligt på vågen. Fick på huvet och vred knä och ankel som nu är lindade. De som gick ut efter oss riggade 4.2 men kom snart in för det blåste för mycket. Fotade lite efter det men det var knappt nån ute, ska se om nån bild är värd att lägga upp.

  • calle

    Medlem
    22 december, 2015 vid 18:26

    Mitt Hookipa tips, jag har bara vågat segla där två korta gånger, är att vara där riggad och klar kl 11:00 någon dag när det skall blåsa och det in är så stora vågor i prognosen.
    Tänk bara på “the 10 man rule”, dvs är det 10 surfare ute får man inte vindsurfa eller typ så iallafalll.
    Aja, du har ju Jesper där att rådfråga 🙂

    / Calle S

  • bjorn-daniels

    Medlem
    24 december, 2015 vid 05:27

    Fotade lite på Hookipa idag, som vanligt ingen höjdarkvalite
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.510064849165574.1073741836.100004861892220&type=3

    God Jul på Er, själv ska jag ladda i vågorna med min nya bräda

  • bjorn-daniels

    Medlem
    5 januari, 2016 vid 01:15

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui Dec 2015-Jan 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.