Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui feb-mars 07, vilka ska iväg?

  • Maui feb-mars 07, vilka ska iväg?

    Publicerad av davo på 10 november, 2006 vid 20:25

    Funderar på att åka iväg ca 3 veckor feb-mars nångång. Är det fler som går i liknande planer?
    /D

    oldschool svarade 17 år, 6 månader sedan 11 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • Oregistrerad

    Gäst
    11 november, 2006 vid 22:10
    Davo wrote:
    Funderar på att åka iväg ca 3 veckor feb-mars nångång. Är det fler som går i liknande planer?
    /D

    postar igen….

  • kamaaina

    Medlem
    12 november, 2006 vid 22:21

    Jag kommer troligen aka dit i April, en eller 2 veckor. Det var ett juste gang dar i varas..blir nog mkt svenskar som vanligt.

    /F

  • herodude

    Medlem
    12 november, 2006 vid 22:28

    vi är två stycken som ska ner 20 :e feb och åker hem 20 e maj….

  • kurtkomet

    Medlem
    12 november, 2006 vid 22:44
    Herodude wrote:
    vi är två stycken som ska ner 20 :e feb och åker hem 20 e maj….

    Jag blir lika förundad (och framför allt avundssjuk) varje gång jag läser att folk drar iväg så länge, men nu tog nyfikenheten över. Hur har ni tid/råd? Sponsorresa? Jobbar där? För inte glider man väl in till chefen som vanlig Svensson och begär tre månaders semester?

    /Mats

  • davo

    Medlem
    12 november, 2006 vid 23:14
    KurtKomet wrote:
    Herodude wrote:
    vi är två stycken som ska ner 20 :e feb och åker hem 20 e maj….

    Jag blir lika förundad (och framför allt avundssjuk) varje gång jag läser att folk drar iväg så länge, men nu tog nyfikenheten över. Hur har ni tid/råd? Sponsorresa? Jobbar där? För inte glider man väl in till chefen som vanlig Svensson och begär tre månaders semester?

    /Mats

    Själv är jag bara i planeringsstadiet, ska se över ekonomi och ledighet från jobbet närmaste veckorna. Har semester sparad, men om det löser sig återstår att se.
    Jag var där våren 97, så det blir 10 år sedan om jag kommer iväg. Anledningen till tråden är att det hade varit schyst att dela bostad/hyra in sig hos några som oxå är där. Bodde i Paia senast i ett rätt skabbigt, dock jävligt socialt o trevligt hus, men att kunna kvartera in sig hos några schysta i Haiku eller så hade varit grymt som fan. Ägde bil förra gången men jag har tänkt att hyra denna gången, rent a wreck eller så. Även detta kanske någon vill dela?
    Är inget stort fan av vintern, men kan inte vara borta månader när numera karriär o jobb har viss betydelse. Har sparat lite saker som jag inte tog mig tid senast…sov den morgonen resten kollade in soluppgången från Haleakala, åkte aldrig till Hana, seglade på tok för lite down the line, tog alldeles för lite bilder, slösade en hel del dagar tittandes på HBO med sliten kropp.
    Seglade mest Sprecks o Kanaha senast.
    Blir grymt taggad av att fler kommer vara där nere, astrevligt.
    Har sett resor med KLM (Northwestern service o tvärtom), Delta som ligger bäst i pris. Ligger på omkring 8300:-, tillkommer säkert skatt o andra tillägg+ utrustning tillbaka till Sverige. Men tips mottages tacksamt.

    /David

  • herodude

    Medlem
    13 november, 2006 vid 16:34
    KurtKomet wrote:
    Herodude wrote:
    vi är två stycken som ska ner 20 :e feb och åker hem 20 e maj….

    Jag blir lika förundad (och framför allt avundssjuk) varje gång jag läser att folk drar iväg så länge, men nu tog nyfikenheten över. Hur har ni tid/råd? Sponsorresa? Jobbar där? För inte glider man väl in till chefen som vanlig Svensson och begär tre månaders semester?

    /Mats

    hehe tog studenten i sommras, och har egentligen haft det här inplanerat hela tiden… och jobbat sen veckan efter studenten, kan lägga undan en rätt stor del varje månad nu när man fortfarande bor hemma och så, så det blir nya prylar där nere med… kommer bli såååå sweet:D

    btw davo, vet du hur det är med köpa bil där nere? man måste vara 21 för att få hyra på de ställena vi sett så det blir till att köpa någonting rullande där nere, hur funkar det med att skriva över registreringspapprena och sånt på en själv?

  • davo

    Medlem
    13 november, 2006 vid 18:56
    Herodude wrote:
    KurtKomet wrote:
    Herodude wrote:
    vi är två stycken som ska ner 20 :e feb och åker hem 20 e maj….

    Jag blir lika förundad (och framför allt avundssjuk) varje gång jag läser att folk drar iväg så länge, men nu tog nyfikenheten över. Hur har ni tid/råd? Sponsorresa? Jobbar där? För inte glider man väl in till chefen som vanlig Svensson och begär tre månaders semester?

    /Mats

    hehe tog studenten i sommras, och har egentligen haft det här inplanerat hela tiden… och jobbat sen veckan efter studenten, kan lägga undan en rätt stor del varje månad nu när man fortfarande bor hemma och så, så det blir nya prylar där nere med… kommer bli såååå sweet:D

    btw davo, vet du hur det är med köpa bil där nere? man måste vara 21 för att få hyra på de ställena vi sett så det blir till att köpa någonting rullande där nere, hur funkar det med att skriva över registreringspapprena och sånt på en själv?

    Köpte min bil på en towing business i Wailuku, grymt billigt och gick som ett skott (borde vågat bränna runt lite mer…men var ung å dum, trodde den skulle rasa..) Kostade mig 250 bucks, registrerade den, besiktade den och skaffade försäkring. Lite klurigt när man inte visste hur det skulle gå till, men fick lite hjälp av han jag bodde hos. Många känner väl Mark B? =)
    Hur som helst, det var hyffsat smidigt, men hade jag rest med ngn annan så hade en hyrbil varit smidigare, vilka åldersgränser som gäller vet jag inte, kolla runt, finns ju ‘rent a wreck’, de kanske inte är lite hårda vad gäller ålder.
    Sålde hur som helst den röda faran för 500-600 bucks o är mig veterligen den enda som tjänat på att köpa o sälja bil på Maui. Hehe
    Här följer en bild på MCX800, kanske ngn som hade den efter mig när det begav sig!
    Kanske ses framöver då.

  • jesper_b

    Medlem
    14 november, 2006 vid 09:15

    Min bästa bilaffär på Maui var för ett par år sedan då jag slog till på en grym Mercury. Full av vatten och den förra ägarens hippiprylar. Stort rosthål rakt igenom taket och utan fläktrem – men helt klart en potentiell good runner! $300 dollar senare, lite glasfiber och sprayburk, lite silicon runt rutorna, en plåtburk och ståltråd runt ljuddämparen, en “smidigt” införskaffad safety och försäkring så blev den riktigt fin. Såldes 4 månader senare för $600.

    Vadå dyrt på Maui?

    /Jesper B

  • kurtkomet

    Medlem
    14 november, 2006 vid 12:57
    Herodude wrote:
    hehe tog studenten i sommras, och har egentligen haft det här inplanerat hela tiden… och jobbat sen veckan efter studenten, kan lägga undan en rätt stor del varje månad nu när man fortfarande bor hemma och så, så det blir nya prylar där nere med… kommer bli såååå sweet:D

    Aha! Det förklarar saken.. Fy fan, inte blev jag mindre avundsjuk nu (började plugga direkt efter gymnasiet). Snacka om fullträff, lämna svenska vintern för att komma hem till försommaren igen. Hoppas planerna går i lås och att resan blir grym!

    MVH
    Mats

  • ola-h

    Medlem
    14 november, 2006 vid 22:55

    Det är väl bara att åka dit och fixa upp 20-30 bilar så har man resan betald då.

  • lukasw

    Medlem
    15 november, 2006 vid 20:57

    åker ner den 020107 stannar till 050507

    L

  • davo

    Medlem
    15 november, 2006 vid 21:21

    Grymt!
    Kul med lite folk att hänga med där nere.
    Hur löser du boendet, egentligen det som jag ser är den svåraste nöten, man vill ju bo anständigt till en vettig kostnad.
    Kostade mig 250$/månaden för 10 år sedan…lär bli svårt att matcha denna gången!

    Aloha,

  • fredde_m

    Medlem
    16 november, 2006 vid 22:15

    Dra i slultet av mars och fyra veckor framöver.

  • weeboy

    Medlem
    17 november, 2006 vid 21:54
    Davo wrote:
    Funderar på att åka iväg ca 3 veckor feb-mars nångång. Är det fler som går i liknande planer?
    /D

    Kostar för mycket pengar!

  • bananen

    Medlem
    17 november, 2006 vid 22:19
    KurtKomet wrote:
    Aha! Det förklarar saken.. Fy fan, inte blev jag mindre avundsjuk nu (började plugga direkt efter gymnasiet). Snacka om fullträff, lämna svenska vintern för att komma hem till försommaren igen. Hoppas planerna går i lås och att resan blir grym!

    MVH
    Mats

    Ahhh, kom igen – än är det inte för sent. Här sitter jag med fru å två ungar under 3 år. Har väl fått en så där 30 sessions i år. Planerar en låååång färäldrar ledighet i vår.

    Alt 1: Köpa husbil. “Spanien är väl mysigt? Ungarna kommer att älska det. Jag har hört talas om ett ställe som heter Tarifa. Vad sägs om Bretange på vägen?¨

    Alt 2: “Älskling, tänk dig en månad på Teneriffa! Bara lata dagar, sol och bad. Jag har hört talas om en underbar by som heter El Medano.”

    Alt 3: “Om vi skulle byta miljö? Vad tror du om att flytta på oss ett par måndaer? Kanske hyra nåt i Varberg under april-maj? Inga problem med boendet, knappt en turist kommer på tanken då! Vi kan gå undebara promenader på stranden. Ungarna springer och är glada”

    Alt 4: Snabb skiljsmässa – länsa kontona och sälj allt. Enkel biljett till Maui och köpa MCX800 resten av pengarna bör räcka till ett schyst kit och ett par månaders boende.

    1, 2, 3 eller 4?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui feb-mars 07, vilka ska iväg?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.