Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Maui – hyra bil

  • Maui – hyra bil

    Publicerad av mgordon på 15 april, 2011 vid 08:27

    Hej!

    Jag och min tjej ska till Maui i sommar på smekmånad. Vi tänkte passa på att vindsurfa lite även om vi kommer ha fullt schema med även annat. Vilken bil rekommenderar ni?

    Jag har kollat lite på http://www.mauivans.com men jag är lite osugen på att hyra en van och sen läste jag lite på nätet om att en del av bilarna var sunkiga och även någon som blev sittande helt utan bil :tongue:

    /Max

    svenne svarade 13 år sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • svenne

    Medlem
    15 april, 2011 vid 08:32

    Franks. Helt okej beggade bilar.
    Kimo’s totalt shaggy men billiga.

    Frank är jättetrevlig och hjälper dig säkert. Först trodde jag att han sket i att höra av sig för att alla bilar var bokade, men han är bara inte världens snabbaste mailkorrespondant. 🙂
    http://www.mauicarrental.biz/

  • vinta_kestrel

    Medlem
    15 april, 2011 vid 20:37
    mgordon;652569 wrote:
    även om vi kommer ha fullt schema med även annat.

    Tror inte ens jag ska kommentera det där… 😉

    Enig med Svenne. Och är ni bara två blir det perfa med en liten japsbil från Frank.
    Jag skulle vindsurfa förra vintern men det blev en kärlekssemester istället. Du sticker till helt rätt ö. Synd valarna har pyst för säsongen bara, men det finns ju massa annat i vattnet, sköldpaddor, olika rockor, ok snorkling, ni kan fånga vågor på SUP omkring Thousand Peaks, ni kan ta riktigt tidig (kl 6) morgonpaddling på SUP ut på revet när vattnet är helt stilla och njuta av att “flyga” över revet, duscha i det höga vattenfallet längst upp vid Seven Pools och så klart gå igenom bambuskogen på väg dit. Jag rekommenderar även en tur runt hela Haleakala även om hyreskontraktet säger att man inte få det. Ja, vägen är superkass, men inte värre än en normal skogsväg i Sverige. Säg bara inget till nån och ha gott om tid på er, så stick supertidigt på morgonen. Stick nerom Keanu Peninsula, vackert som tusan. Köp massor med bananbröd, ät drick mkt fruktdrinkar, njut av Mana Foods i Paia, se soluppgången så klart från Haleakala, snorkla i La Perouse (och ta er tid att gå förbi där turisterna här och snorkla, så kommer ni snart till en massa mini-vikar med sand. Er alldeles egna love-beach 😉 Nakalele blowhole, snorkla vid Molokini, spana på de grymma surfarna vid Honoloa Bay, etc etc, det finns massor att göra och ändå samtidigt slappna av i varandras sällskap. NJoy!!!

    Här är en bra bok btw: http://www.wizardpub.com/maui/maui.html

  • svenne

    Medlem
    15 april, 2011 vid 21:39

    Det går inte att köra runt Haleakala längre. Vägen har rasat mellan Kula och Kipahulu. Däremot så tror jag att hyra MTB, köra till Kula och sen cykla vägen är en grym upplevelse.
    Västra bergen går att köra runt, väldigt annorlunda mot östra sidan. Trång väg, riiiiktigt trångt men absolut värt de tre timmar det tar från Lahaina till Kahului!
    5572409198_003b597cb8.jpg

    Om du vill ha lite Maui-inspiration, kolla här. 🙂
    Cali.Maui.2011 – a set on Flickr

  • mgordon

    Medlem
    16 april, 2011 vid 07:28

    Kanon, tack för svaren!

  • thalassa

    Medlem
    16 april, 2011 vid 16:37

    Big beach är den bästa beachen att bada på. Mest locals. Hyrbil ett måste på ön. Maui är tyvärr det tråkigaste av öarna på Hawaii men den funkar 🙂 Vi hyrde en Mustang cag på flygplatsen sista minuten deal som inte blev för blodigt. körde hela vägen runt ön, detta var förmodligen innan vägen rasade. Missa inte vulkanen och road to Hana. Bon Voyage!

  • vinta_kestrel

    Medlem
    23 april, 2011 vid 06:54

    Och när du hör tråkig, så beror det helt på vad man har för förväntningar och inställning. Det är en helt underbar ö, och om de andra öarna kan få mig att må bättre än jag redan mår på Maui, då vette fanken om jag är i livet 🙂 Att stiga upp 0600, och vara på vattnet 0630 för att plocka dagens första vågor, äta lite frulle och bara slappa lite, för att vid 12-snåret sticka ut och vindsurfa samma eller andra vågor, sen handla och äta lite, sen vindsurfa igen, äta en god bit fisk, gå och lägga sig… …för att konstatera att man sett 5-10 sköldpaddor nära brädan, varit ute och mött en liten grupp knölvalar, sett mantor och rockor och känt havet trycka en in mot land. T.o.m. att bli spolad ger upphov till garv 🙂

  • mgordon

    Medlem
    23 april, 2011 vid 08:48

    Låter helt fantastiskt. Ska bli riktigt kul :), mailade Franks i förrgår. Kollade även med Dollar men de skrev följande i sitt mail:

    Quote:
    Our rental locations do not permit Luggage Racks to be used, even if the vehicle comes equipped with one, due to the damage that can occur to the exterior of the vehicle.

    Jag hade faktiskt ingen aning om att de klassiska bolagen var så kinkiga.

    /Max

  • mgordon

    Medlem
    1 maj, 2011 vid 12:15

    Hur seg mailkorrespondant är Frank? Jag mailade honom den 21:a april, borde man ringa istället?

  • svenne

    Medlem
    1 maj, 2011 vid 15:07

    Ring istället. Mitt första mail fösvann som spam men så fort jag hade ringt hade vi mailen funkandes.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Maui – hyra bil

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.