Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui i november?

  • Maui i november?

    Publicerad av nilslars på 6 augusti, 2011 vid 12:02

    Hallå, är ledig hela november och tänkte dra i väg på en gedigen surf-semester-resa, är grymt sugen på maui men läst mig till att de kan vara lite halvkrasst med vind där under november och det är just då som de passar mig bäst att åka. kan skjuta upp resandet en bit in i december eller dra runt den 20 de oktober men de blir mycke bökigare. någon som varit där i noveber och kan dela med sig lite om hur de är med väder och vind just då?

    har funderat på andra resmål, sydafrika går tyvärr bort och västra australien sist jag va där blev allt sjukt dyrt och fick bara en veckas surfande på två månader, men tar gärna emot förslag på andra ställen att åka till. har några polare som ska dra till taiwan, någon som varit där och vindsurfat?

    undrar oxå lite allmänt om maui och vindsurfing där, är ganska så mycke noob vindsurfat i fyra år men missar en gipp i bland och segla vågor går sisådär (men jag tycker de e sjukt kul :grin:). finns de spots för nybörjare där, eller ska man välja ett mer nybörjarvänligt resmål?

    hur är de med localsen mycke localismo å gruff i linups osv om man vågsurfar eller e folk goa å glada, samma sak med vindsurfing om de skulle vara gott om folk på något ställe?

    budget, klarar man sig på 20 000 i en månad borträknat tur och returresa, om man inte har så höga krav på boende men vill hyra bil?

    vädret bortsett från vind å vågor i slutet på oktober fram till december kommer de regna sören eller blir de dagar med sol?

    någon här som dykt på maui och kan berätta om de?

    några här på komfen som ska dit nov-dec och kan tänka sig att visa runt lite?

    Tacksam för svar

    /Niklas

    sebbe svarade 12 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • jesper-b

    Medlem
    6 augusti, 2011 vid 12:12

    Just do it!

    /JB

  • surfmeister

    Medlem
    7 augusti, 2011 vid 18:47

    Jeri (Brasilien) fungerar fint i november. Bra med vind, blandade förhållanden (vågor, chopp, platt osv), fantastiskt väder, underbar mat/dryck och grym miljö. Har varit där och kan varmt rekommendera stället. Du kommer garanterat inte vara själv…….

  • sebbe87

    Medlem
    7 augusti, 2011 vid 20:46

    Hejsan

    Vi är 8 personer från Västerås som ska åka till Hawaii 1 november. Vi har en Facebookgrupp som heter Maui November 2011. Några var dit förra året samma tidpunkt och seglade varje dag.

  • nilslars

    Medlem
    7 augusti, 2011 vid 23:01

    Grymt kul att ni ska dit! Har bestämt mig för Maui även om det finns många andra härliga resmål jeri får tyvärr vänta :/ så nu återstår de nog bara att boka biljett.

  • sebbe

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 07:16

    NOvember är bästa månad på Maui, enjoy.
    Bara att segla Kanaha och Specks, blir perfekt för dig låter det som.
    Jag kommer kanske ditt i början av december.

    Sebbe

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui i november?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.