• dr-masse

    Medlem
    27 mars, 2012 vid 12:40

    Tack Jesper!

    Faktum är att det är nääääära nu…. måste framförallt tajma samtalet på jobbet om fyra veckors (host, host) ledighet kommande vår någorlunda bra…

    Och tills dess måste jag dessvärre lida mig igenom en vecka på Irland och tre veckor i Portugal… uj, vad jobbigt! 😀

  • mats_o

    Medlem
    27 mars, 2012 vid 13:02

    Fredrik! Du äger! Hatten av!

  • tws

    Medlem
    27 mars, 2012 vid 21:07

    sdsdsdsdsd

  • fj69

    Medlem
    28 mars, 2012 vid 06:18

    Tack Gubbar för lovorden om bilderna, och visst äger jag……..min kamera. Lycka till med era resplaner ni kommer som bekant inte att ångra er….thrust me.

    Fredrik

  • bohm

    Medlem
    28 mars, 2012 vid 07:18

    Sjukt bra bilder, både kvalitet och motiv!!

  • goose

    Medlem
    28 mars, 2012 vid 19:03
    dr Masse;684275 wrote:
    @surfmeister – VA, är du där?!? Och brorsan?!?

    Det här avgör saken. Nästa år blir det Maui. 😀

    Det kan du ge dig fan på, det har varit en plåga utan dess like att vara hemma när andra hälften är där borta. Tyvärr så började frugan nytt jobb i januari…inte läge att sticka iväg i mars då 🙁

    Nästa år är inbokat!!

  • surfmeister

    Medlem
    1 april, 2012 vid 18:42

    Photoshoot på Ho´okipa igår. Stort (runt en och en halv som värst) och mycket vind som droppade framåt kvällen. Scott McKercher (bild 1) har här hamnat i en lite jobbig situation; vindhål och en nätt liten våg framför sig. Ni kan nog ana vad som hände sen….

    En annan observation från dessa dagar är att många fler brädtillverkare kommer komma med tri-fins i år och det verkar vara senaste trenden (många duktiga seglare hade dessa). Frågade själv Keith Teubol om fördelarna med dem och han sa i princip att ingen bräda (twin, quad, tri) är “bättre” utan ger bara olika upplevelser och känsla “…it depends on what type of feeling you prefer from a board”. Quatro kommer också med en ny tri-fin men även en ny Quad LS……

    Jag har själv seglat Quatro’s samtliga produktionsbrädor i mycket bra vågor (Quad LS 75/85 Quad KT 76/83, Rhytm Twin 75, Tempo Twin 76) den senaste månaden och måste erkänna att Rhytm Twin 75 är min absoluta favis för DTL förhållanden. En helt sagolik bräda! Twin’s “loose-känsla”är svår att slå och många jag talat med här säger att man har börjat få en mer nyanserad bild av quads och att en del börjar gå tillbaka till twins igen.

  • svenne

    Medlem
    1 april, 2012 vid 19:45
    surfmeister;684934 wrote:

    En annan observation från dessa dagar är att många fler brädtillverkare kommer komma med tri-fins i år och det verkar vara senaste trenden (många duktiga seglare hade dessa). .

    Å nej, nu kommer alla ängsliga hipster-svennar sälja sina quaddar när de inser att tri är det nya bruna och sååå mycket bättre. Vad kommer de i för färg?..

  • surfmeister

    Medlem
    1 april, 2012 vid 19:56

    Jordgubbsröd.

    De måste ha blivit inspirerade av alla urgoda Kula-jordgubbar! Ärligt talat så måste väl industrin driva fram nyheter för att hålla igång försäljningen……

  • raggarn

    Medlem
    2 april, 2012 vid 10:06

    Ähhh…kom igen nu….. vi är ju inte klara med det här varvet än …de här dök ju upp 1983 på surfbrädor och senare på vindsurfbrädor .. 5 ska ju va de nya ett tag först……innan vi går till tre igen och sen singel
    flest fenor vinner– 🙂

    pics from : Campbell Brothers Surfboards | © 2012

  • svenne

    Medlem
    4 april, 2012 vid 07:43

    Farbror tar i:

    559476_282344301842697_217720821638379_680307_1115795594_n.jpg

  • dude

    Medlem
    4 april, 2012 vid 07:56

    Svenne, var fick du tag på den bilden? Jag som trodde du hade Banzai – varför promotar du då Chopper 😉

  • svenne

    Medlem
    4 april, 2012 vid 08:20

    Jo, visst är jag Banzai-promoter. Men farbror Naish är ett undantag. 🙂

  • dr-masse

    Medlem
    4 april, 2012 vid 08:36

    Farbror Naish blir väl aldrig ett undantag.

    Han är snarare ständigt obligatoriskt och bör därmed konstant promotas av oss vanliga dödliga oavsett vilka fåniga trasor vi råkar åka runt med… 😀

    Helt rätt av Svenne. Och mästerkocken Fredriks bilder av Kungen på Kulingvarning är något av vinterns allra främsta smaksensationer, vilket givetvis måste ges en liten hours d’houvre på:

    thumbs_img_8463.jpg

    Gå till http://www.kulingvarning.nu/?p=13113 för mer, om ni nu händelsvis har missat denna minst sagt smakliga bildbuffé…

  • svenne

    Medlem
    4 april, 2012 vid 08:50

    533508_352860434751627_100000830216933_933273_568137931_n.jpg

Sida 7 av 10

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.