Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Maui med barn!

  • Maui med barn!

    Publicerad av ubbe på 25 februari, 2006 vid 08:45

    Aloha!
    Dax att dra till Maui med familjen, från 10/3 – 21/4.
    Några frågor till IrieMan och Calle Nyberg!
    Hur fixade ni mat på flyget över, för barnen alltså? Hade ni med barnmat, som värmdes eller?
    Man kan ju pröva sig fram men med en konf som sitter på alla svar så frågar jag här!

    MVH Honken

    wille-plana svarade 17 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    25 februari, 2006 vid 10:21

    Ubbe, jag har lösningen – lämna knodden hemma hos oss åsså åker jag med istället! Eller kanske inte.

    Egen barnmat är en bra gardering när man flyger med kids. De har alltid lite ombord, men det kan ju bli förseningar och grejor. Min erfarenhet av att flyga med små barn (helst under ett år, dvs ej promenadversioner) är riktigt bra. Med lite flyt så blir det mycket sömn, vår yngsta sov NY tur o retur…

    Ha det grymme, grymmebra på Maui!!

  • imported_macts

    Medlem
    25 februari, 2006 vid 18:23

    Fan va gött det låter Ubbe! Ha´t så skoj.

  • irieman

    Medlem
    3 mars, 2006 vid 17:04
    Ubbe wrote:
    Aloha!
    Dax att dra till Maui med familjen, från 10/3 – 21/4.
    Några frågor till IrieMan och Calle Nyberg!
    Hur fixade ni mat på flyget över, för barnen alltså? Hade ni med barnmat, som värmdes eller?
    Man kan ju pröva sig fram men med en konf som sitter på alla svar så frågar jag här!

    MVH Honken

    Hej!

    Sorry, såg inte detta förrns nu. Kollar inte konfen lika mycket under skidperioden 🙂
    Jo, vi hade med oss barnmat till minstingen (då 10 månader) som värmdes av flygpersonalen, inga problem. Den större (då 2,5 år) åt av den vanliga flygmaten. Maten tyckte jag inte var nå’t större problem egentligen, det man mest var orolig för var att dom skulle bli otåliga och gnälliga. Vi klarade oss väldigt bra på den punkten, mycket bättre än jag hade vågat hoppas på! Ändå var det en jättelång väntan (11 timmar) på O’hare (Chicago) på vägen dit innan flyget till San Francisco, dom var pigga och glada hela tiden men somnade tyvärr precis innan vi skulle gå ombord och då var dom väldigt gnälliga i 20 minuter innan dom somnade igen, så det var ganska lugnt ändå.
    Men om ni har en lång väntan mellan flighter så är det helt klart värt att ta in på nå’t hotell nå’ra timmar, lite miljöombyte, det gjorde vi på vägen hem. Under själva flygningen så är tipset att ta med massor av mutor! Massa småleksaker, böcker, kex att knapra på o s v. Med lite tur så kommer flygningen att gå bra men visst är det bökigare än att åka utan barn, helt klart.

    Väl på Maui så funkar det klockrent, väldigt vänligt folk som gillar barn och ofta kommer fram och pratar just för att man har barn. Klimatet är ju riktig bra också, inte för varmt och det är lätt att hitta skugga, på Kanaha är det ju en massa träd t ex. Minstingen blev sjuk nå’ra da’r där också så vi hann prova på läkarvården också, fungerade klanderfritt det med, det är ju ändå USA.

    Fan, nu blir man riktigt avis, blir nog inget Maui i år men nästa år blir det nog igen typ mars/april!

    Lycka till och ha det bra!

  • ubbe

    Medlem
    4 mars, 2006 vid 07:27

    Aloha!
    Tack för svaret. Ingen fara att du inte såg det förräns nu, vi åker ju inte förrän på FREDAG!!!
    Ska packa windsurfing grejor idag, länge sen man överhuvudtaget tog i grejorna.
    Var på Maui mars/april 2004 då utan barn men det kändes då att det var ett lugnt ställe att ta med barn till. /Honken

  • koa

    Medlem
    4 mars, 2006 vid 07:54
    Ubbe wrote:
    Aloha!
    Tack för svaret. Ingen fara att du inte såg det förräns nu, vi åker ju inte förrän på FREDAG!!!
    Ska packa windsurfing grejor idag, länge sen man överhuvudtaget tog i grejorna.
    Var på Maui mars/april 2004 då utan barn men det kändes då att det var ett lugnt ställe att ta med barn till. /Honken

    Aloha Honken,

    Det är en underbart ställe att ta med barnen till!
    Mycket tryggt med riktigt bra sjukvård; både jag och grabben fick pröva Maui Memorial Hospital; väldigt bra betyg!

    Resa med barn går bra trots den långa resan; 20 flygtimmar i luften.
    Ta med barnmatsburkar som kan värmas, AA hade iallfall inget i barnväg att bjuda på…
    Välling är alltid bra!!! Pullvret i nappflaskan och sen bara att fylla på vatten och värma. Perfekt!

    Aloha

    Calle N

  • irieman

    Medlem
    4 mars, 2006 vid 12:16
    Ubbe wrote:
    Aloha!
    Tack för svaret. Ingen fara att du inte såg det förräns nu, vi åker ju inte förrän på FREDAG!!!
    Ska packa windsurfing grejor idag, länge sen man överhuvudtaget tog i grejorna.
    Var på Maui mars/april 2004 då utan barn men det kändes då att det var ett lugnt ställe att ta med barn till. /Honken

    Precis, det var det verkligen, kanonställe för barn. Såg att du skulle vara där i 6 veckor, grymt! Vi var där i 3 veckor, kändes lite lite faktiskt så det blir nog typ 5-6 veckor nästa gång! Vart ska ni bo? I Paia-området eller?

    Aloha

    Irie Man

  • ubbe

    Medlem
    4 mars, 2006 vid 12:25

    Aloha!
    När kom du över Calle?
    Jo vi ska bo i Paia, tyckte det kändes bra förra gången med gång avstånd till havet. Inte vindsurfingbart där men surf på Paiabeach eller Baldwin funkar ju relativt bra och bara vakna på morron, ta en kaffe på Antonys (tror jag) och gå ner och kolla på havet, kanske se en val eller några sköldpaddor….
    Kan sväva i väg ordentligt här men men ni som har varit där vet vad jag menar. Och ni som inte varit där ÅK DIT!!
    /Honken

  • irieman

    Medlem
    4 mars, 2006 vid 12:29
    Ubbe wrote:
    Aloha!
    När kom du över Calle?
    Jo vi ska bo i Paia, tyckte det kändes bra förra gången med gång avstånd till havet. Inte vindsurfingbart där men surf på Paiabeach eller Baldwin funkar ju relativt bra och bara vakna på morron, ta en kaffe på Antonys (tror jag) och gå ner och kolla på havet, kanske se en val eller några sköldpaddor….
    Kan sväva i väg ordentligt här men men ni som har varit där vet vad jag menar. Och ni som inte varit där ÅK DIT!!
    /Honken

    Låter bra, vad finns det för boende du kan rekommendera i Paia då? Funderar på att bo där nästa gång, bodde uppe i Haiku när vi va’ där, det var riktigt bra men det blir lite mer bilåkande.

    Irie Man

  • carrera

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 12:17

    Är i resbokar tagen o är lite nyfiken på vad ni räknar med för budjet på en 3 veckors resa till maui! 2 vuxna o två små barn!!!

  • wille-plana

    Medlem
    21 mars, 2007 vid 19:39

    Sitter å planerar semester på maui.
    Ni rutinerade mauiresenäre har ni några tips på boende har familj med så inget ruffligt surfboende familjen ska åxå trivas.Var hyr man bil å surfgrejor å hur förvarar man surfgrejorna över natten kan man ha dom på bilen eller är dom borta då nästa morgon tips TACK.

    /Wille Plana

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Maui med barn!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.