Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui Nov-Dec 2009

  • Maui Nov-Dec 2009

    Publicerad av kritan på 11 juni, 2009 vid 09:55

    Hej,

    Tänkte åka med familjen till Maui i två månader i slutet av 2009. Någon annan som har liknandes planer? Alltid kul att höra hur andra i liknande situation tänker.

    Chrille

    carrera svarade 14 år, 11 månader sedan 13 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • jeppepeppe

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 13:26

    Åker med familjen någon gång under december och stannar till mitten av februari!

  • podde

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 13:41

    Vi åker också förhoppningsvis ungefär i 5 veckor runt November nån gång. Vår dotter är då ungefär 8 månader. Har ni hittat något bra och prisvärt boende?

  • davo

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 22:10

    Funderar på att dra nästa vinter igen. I så fall 10dec-20 jan…ungefär.

  • spinout

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 09:32

    Vi tänkte åka ca 2-3 månader under perioden november – februari. Jag, sambo och en som är runt 10 månader då. Maui eller Jeri, inte bestämt.

  • rosen

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 11:36
    spinout;552770 wrote:
    Vi tänkte åka ca 2-3 månader under perioden november – februari. Jag, sambo och en som är runt 10 månader då. Maui eller Jeri, inte bestämt.

    Coola namn på sonen. Skulle tipsa om att bestämma er för att döpa honom till Maui, Jeri är för likt Jerry imo. :smirk:

    skämt åsido hoppas jag att jag tar mig i kragen och åker dit ngn vecka. Inte tillräckligt duktig vindsurfare ännu, men borde åka nu när jag kan. I framtiden kanske man inte har möjlighet.

  • jeppepeppe

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 18:51
    podde;552560 wrote:
    Vi åker också förhoppningsvis ungefär i 5 veckor runt November nån gång. Vår dotter är då ungefär 8 månader. Har ni hittat något bra och prisvärt boende?

    Finns ju en hel del olika prisklasser, men kring Haiku är ju billigast och om jag förstått det rätt så går det ganska smärtfritt att ta sig mellan de olika ställena med bil (det är ju trots allt USA…).

  • kritan

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 05:38

    Kul att det är fler som tänker åka med barn. Vi kommer att bo i Haiku då jag tycker att det är bra för barn som vill leka ute. Lutar just nu åt dec-jan.

    Chrille

  • fastlandsguten

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 09:18

    Vart hittade ni bra boende i Haiku?

    Hälsar, Peter

  • carrera

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 12:12

    Hur skiljer sig vädret åt vinter / sommar där borta? Vi var där förra våren mars/april o då var det ju mer vind än vågor typ! Någon som varit där under vår semester period???
    Tänkte dra ditt igen nästa år men inte bestämmt när bara!

  • hakuna

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 12:31

    Precis, rätt ålder på barnen att åka!
    Vi åkte jorden runt med Oliver när han var 9-13 månader.
    CA-Oahu-NZ-Oz-Singapore-Malaysia-Thai
    Han började bli lite mer spring-ivägig mot slutet så då var det lagom att komma hem.

    Niclas

  • s31

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 19:09

    Vi är också sugna på att åka nov-dec. Var på Maui själv förra året i okt-nov. Bra med vind och vågor och inte knökat med folk – lite försäsong. Denna gången vill familjen med; Karin 37, Rasmus 7 och Lukas 5. Kul om man kunde bo i närheten av andra som har barn med sig…

    http://downthelinejunkie.blogspot.com

  • mag

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 20:03

    Sommartid=mycket vind och små vågor
    Vintertid=mer sällan vind men stora vågor. men dec-jan kan även ge 100% vind.

    Sen cirkulerar det ungefär så, så att vissa inte hade vågor i mars var ren otur. Mars brukar “normalt” ha både vind och vågor. I år hade april ingen vind alls, nästan, vilket är väldans ovanligt. El Nino mfl väderfenomen påverkar passadvindarna rejält.

    Maui är bra året om!!!
    /Magnus

  • kritan

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 14:29

    Har inget klart men har kollat på nätet en del. Vacation rental har en del. Lite knepigt med boende på Maui. Får nog räkna med att hosta upp närmare 2000 dollar per familj och månad.

  • frippe75

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 17:15
    kritan;553826 wrote:
    Har inget klart men har kollat på nätet en del. Vacation rental har en del. Lite knepigt med boende på Maui. Får nog räkna med att hosta upp närmare 2000 dollar per familj och månad.

    Minst! jag skulle säga 2300-2500 dollars.

  • calle

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 20:02
    rosen;552795 wrote:

    skämt åsido hoppas jag att jag tar mig i kragen och åker dit ngn vecka. Inte tillräckligt duktig vindsurfare ännu, men borde åka nu när jag kan. I framtiden kanske man inte har möjlighet.

    Åk!
    Jag väntade för länge med min första Maui resa, alla nivåer av vindsurfare kan ha kul på Maui! Man behöver liksom inte segla Hookipa.

    / Calle

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui Nov-Dec 2009

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.