Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui och Augusti

  • Maui och Augusti

    Publicerad av lenny på 11 februari, 2000 vid 21:04

    Hur är Maui i juli-aug-september? Har för mig att det är tradewindar men inte så mycke vågor, stämmer det? Och annars då, vad rekommenderar globetrottersarna på konfen för denna period?

    n

    anonym-anvandare svarade 24 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 februari, 2000 vid 09:30

    Varför lämna Sverige under sommaren???
    Sverige är ju världsbäst på sommar!!!!
    Solen går sakta ner. Det har blåst hela dagen (eller inte…)
    En gök koko:ar på avstånd och svalorna flyger högt i skyn….
    Sill, färskpotatis, ett 6-pack folkis och bara njuta av livet i en VW buss…
    Oj vad jag längtar efter sommaren!!!!!

    Det kunde ju dock få blåsa lite mer…
    och gå lite större vågor….
    och lite oftare sideshore….

    Maui….. Hawaii….
    OK jag tror jag kanske förstår….

  • wisco

    Medlem
    12 februari, 2000 vid 10:55

    ta en vw-buss och stick till danmark, det gjorde vi förra sommaren, fick tyvärr bara vind en dag men det var jävlit gött ändå. Man kan ju få lite vågor där även om det inte kommer så mycket vind. Och det är ju synd att försvinna härifrån på sommaren då vi äntligen fått hit lite behagligare klimat..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 februari, 2000 vid 11:10

    sälj brädan och köp en knyppeldyna, tänk vad enkelt att ha med sig på stranden och det blir ju like mycket surf, dvs nada.
    Danmark kan nog funka i September men Juli, Aug vill vi höra bättre förslag på.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 februari, 2000 vid 11:44

    Klitmöller rules!
    Jag var där i slutet av Juli förra året fick fem av fem dagar och knypplade inte en enda gång ang kommentaren från föregående talare . Här hemma på v-kusten fick de en av de dagarna och den var inte sideshore. Ligg lågt i Juli när de lovar vind dra till Klittan och segla längre ner eller ovanför tyskarna så får du bra valuta för pengarna.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 februari, 2000 vid 12:14

    självklart är klittan kanon om man lyckas pricka in dom rätta dagarna, jag tyckte bara lite synd om initiativtagaren till denna diskussion som funderar på Maui-resa och får tips om strandsurfing i Danmark, när allt kommer omkring så är det väl ändå höst och vinter som lågtrycken rullar in här uppe i norr och så länge inte passadvindarna tar sig hit upp så kanske man får inse fakta om det nu är surfingen som är det primära…….

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui och Augusti

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.