Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui okt-nov 2014

  • Maui okt-nov 2014

    Publicerad av rikardsegergren på 7 april, 2014 vid 19:20

    Då var höstens familjeresa bokad… 🙂 Ser fram mot gött ladd och häng med familjen (med 1 åriga sonen). Lite fundersam på hur det skall gå att underhålla den icke surfande frun och vår son samtidigt som surfsuget bygger upp… Tips någon? Är det någon som har planer att åka vid samma tidpunkt? Kommer att bo i Kuau.

    challgren svarade 9 år, 7 månader sedan 11 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    7 april, 2014 vid 19:58

    Se till att ge familjen rätt mängd tid och hetsa inte efter vind å vågor så kommer det gå kalas.

    Extremt svårt att misslyckas med familj på Maui, skulle jag säga. För att citera dottern igår morse “Pappa, jag tar med mig ananas som mellanmål till skolan idag. Jag vill ha lite Maui-känsla”. Det säger väl egentligen allt. Lycka till och njut!

  • rikardsegergren

    Medlem
    10 april, 2014 vid 19:13

    @dr Masse 722277 wrote:

    Se till att ge familjen rätt mängd tid och hetsa inte efter vind å vågor så kommer det gå kalas.

    Extremt svårt att misslyckas med familj på Maui, skulle jag säga. För att citera dottern igår morse “Pappa, jag tar med mig ananas som mellanmål till skolan idag. Jag vill ha lite Maui-känsla”. Det säger väl egentligen allt. Lycka till och njut!

    Låter fett och tack för tipset!

  • rikardsegergren

    Medlem
    2 september, 2014 vid 09:51

    Någon som planerat Maui i höst? Öppen för lite surfhäng over there…

  • svenne

    Medlem
    2 september, 2014 vid 10:20

    Är du där hela okt-nov? Kan väl hända att jag kommer någon helg om det blåser bra.

  • matsbohlinsson

    Medlem
    2 september, 2014 vid 11:08

    Vi kommer vara där i dec och jan 6veckor med familj (Jag, sambo och en 5-årig tjej).
    Skall bo i Paia.
    Mottager tacksamt tips på hur man underhåller familjen 🙂

  • douglas-l

    Medlem
    2 september, 2014 vid 11:59

    Schema:
    Morgon-SUP innan familjen vaknar.
    Handla lite käk i Paia.
    Lunch på stranden.
    2 tim surf när sonen sover eftermiddag.
    Fika och skönt häng i Paia på eftermiddagen (frun får kolla butikerna)
    Kvällshäng på Hookipa.
    =happy family!

    ps. missa inte den utan tvekan bästa familjestranden på sydsidan vid Wailea Golf club, sväng ner på Makea Rd!

  • rikardsegergren

    Medlem
    3 september, 2014 vid 08:44

    @Svenne 727313 wrote:

    Är du där hela okt-nov? Kan väl hända att jag kommer någon helg om det blåser bra.

    Låter ju toppen! Postar här på Steffo om det blåser bra så är det ju bara att åka..

  • rikardsegergren

    Medlem
    3 september, 2014 vid 08:46

    @matsbohlinsson 727315 wrote:

    Vi kommer vara där i dec och jan 6veckor med familj (Jag, sambo och en 5-årig tjej).
    Skall bo i Paia.
    Mottager tacksamt tips på hur man underhåller familjen 🙂

    Skickar över alla does and don´ts så snart jag erfarit dem själv 🙂 Typ samma upplägg men lite yngre son..

  • svenne

    Medlem
    3 september, 2014 vid 09:57

    @rikardsegergren 727352 wrote:

    Låter ju toppen! Postar här på Steffo om det blåser bra så är det ju bara att åka..

    Gör det. Eller maila mig direkt. Jag är där snabbare än du anar. 😉

  • svenne

    Medlem
    3 september, 2014 vid 10:20

    @matsbohlinsson 727315 wrote:

    Vi kommer vara där i dec och jan 6veckor med familj (Jag, sambo och en 5-årig tjej).
    Skall bo i Paia.
    Mottager tacksamt tips på hur man underhåller familjen 🙂

    Hmm…. Shaved Ice, Yogurtland, simma efter fisk i Kuau Cove (Mama’s), bada i vattenfall, surfa småvågor i Kihei, se hajar och sköldpaddor på Aquaria. Eller bara bada…

  • bjorn-daniels

    Medlem
    3 september, 2014 vid 12:01

    @matsbohlinsson 727315 wrote:

    Vi kommer vara där i dec och jan 6veckor med familj (Jag, sambo och en 5-årig tjej).
    Skall bo i Paia.
    Mottager tacksamt tips på hur man underhåller familjen 🙂

    Vi var där ifjor och fick många bra tips här
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?90978-Familjeaktiviteter-på-Maui

    Vi badade extremt mycket, Youghurtland, (eller spaklandet som 3åringen sa) var en stor favorit.
    Som sagts innan svårt att misslyckas, mellangrabben (frågar minst 1gång i veckan när vi ska åka dit igen)

  • challgren

    Medlem
    3 september, 2014 vid 15:05

    Yogurtland i Kahului har tyvärr stängt så prata inte för mycket om det till barnen…

  • k-caesar

    Medlem
    3 september, 2014 vid 15:31

    Våra barn har redan börjat planera nästa resa och eftersom jag är ensam i familjen om att gilla vågor så ser de mycket fram emot Kaanapali beach (Black rock) där de hade grymt kul.

    Hade samma känsla när vi skulle åka dit i vintras men det finns så mycket att göra så det blir inget problem!

    Ha en grym resa!

  • svenne

    Medlem
    3 september, 2014 vid 15:38

    @challgren 727368 wrote:

    Yogurtland i Kahului har tyvärr stängt så prata inte för mycket om det till barnen…

    Finns en i Lahaina också. Fast en bra Shaved Ice är i alla fall bättre. 🙂

  • spike

    Medlem
    3 september, 2014 vid 19:42

    Kan lova dig att alla kommer att älska Maui! Se till att familjen få sitt, du lär hinna med ditt.
    Bor du i Kuau är du på bra ställe. Gångavstånd till Mamas Beach med säkert bad för barnen, ett stenkast därifrån hittar du Kuau channel, där kan man få surfa sort…
    Alla vill tillbaka. Dr Masse dotters kommentar är oslagbar.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui okt-nov 2014

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.