Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui okt-nov 2014

  • jesper-b

    Medlem
    4 september, 2014 vid 08:55

    Jag tror generellt inte på att “underhålla familjen”. Däremot ge den utrymme att möjlighet upptäcka och underhålla sig själv. Jag vet, för liksom alla andra ambitiösa föräldrar “underhåller” jag mina barn på tok för mycket. Min hustru råkar vara extremt självunderhållande, så där har jag väl en himlans tur…

    Maui no ka oi

    JB

    PS; För en 5-åring kanske det är lite för ungt, men mina kids (och deras föräldrar) tyckte det var sjukt mysigt med sagoläsningen en gång i veckan arrangerad av bibblan i Makawao. Sen har de gått på grymt bra öppen förskola i Kihei, men det är väl främst när man är där lite längre (flera månader). Vill man verkligen “go local” finns ju huladansskolor i övre gamla Kahului, men då är man verkligen minoritet vad gäller språk, utseende mm. Dessutom kan det gå loss en och annan skottlossning i de kvarteren. Danslärarna är stränga, pratar hawaiianska men är också extremt hjälpsamma och inkluderande!

  • svenne

    Medlem
    3 oktober, 2014 vid 10:11

    @rikardsegergren 727352 wrote:

    Låter ju toppen! Postar här på Steffo om det blåser bra så är det ju bara att åka..

    Har du landat än eller?

  • rikardsegergren

    Medlem
    15 oktober, 2014 vid 20:12

    Landat och njutit av en första grym vecka med segling 4 dagar och för det mesta 2-2, 5 m vågor, 4.0 och 4.5. Kunde varit mer men det var vad familjen tålde ;-). Som tidigare nämnts bor vi i Haiku. Till nästa gång är planen att bo på promenadavstånd till bad (med icke surfande fru och 1 årig son) Då ok boende i kuau kostar skjortan tror jag det är en god ide att kolla i kihei. Bättre att familjen lätt kan gå mellan bad och hem och det blir mer körande till surfet än tvärtom…
    Svenne, ser ut att fläkta på ordentligt framåt helgen… 🙂

  • challgren

    Medlem
    15 oktober, 2014 vid 20:59

    @rikardsegergren 728377 wrote:

    Landat och njutit av en första grym vecka med segling 4 dagar och för det mesta 2-2, 5 m vågor, 4.0 och 4.5. Kunde varit mer men det var vad familjen tålde ;-). Som tidigare nämnts bor vi i Haiku. Till nästa gång är planen att bo på promenadavstånd till bad (med icke surfande fru och 1 årig son) Då ok boende i kuau kostar skjortan tror jag det är en god ide att kolla i kihei. Bättre att familjen lätt kan gå mellan bad och hem och det blir mer körande till surfet än tvärtom…
    Svenne, ser ut att fläkta på ordentligt framåt helgen… 🙂

    Inte alls avundsjuk…

  • andreasm

    Medlem
    16 oktober, 2014 vid 04:40

    .

    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  • rikardsegergren

    Medlem
    16 oktober, 2014 vid 06:39

    @challgren 728380 wrote:

    Inte alls avundsjuk…

    Skall försöka att inte lägga upp några foton… 😉

  • challgren

    Medlem
    16 oktober, 2014 vid 08:20

    @rikardsegergren 728382 wrote:

    Skall försöka att inte lägga upp några foton… 😉

    Tvärtom, du ska gnugga in det stenhårt! Det är privilegiet man har när man reser till Maui.
    Dessutom sätter det lite eld i arslet på en själv så att man bokar resan…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Maui okt-nov 2014

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.