Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Maui på hösten

  • Maui på hösten

    Publicerad av larry på 30 april, 2007 vid 12:18

    Hej,

    Har planer på att åka till Maui med familjen och vänner i höst för att vindsurfa.

    ? Är det någon här som varit där den tiden av året?

    ? Vilka månader bör man åka för att få en bra mix av vind och vågor?

    ? Är hösten som våren fast omvänt när det gäller vind och vågor eller kan man räkna med mer/mindre vind eller mer/mindre vågor?

    //Larry

    larry svarade 16 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • ola-h

    Medlem
    30 april, 2007 vid 14:02

    Hösten är som våren fast omvänt; det kan man nog säga. Jag har bara varit där på hösten en gång, men det var min bästa Mauitrip. Iofs var det lite sketchy med vind (men det är det alltid för mig) men när det gick av så var fördelen att det var avsevärt mindre folk, speciellt andra halvan av november. Tom på Hookipa kunde man välja vågor och slapp dela med 5 andra. Jag var där november och första halvan av december. Mot slutet började det bli “julstämning” vilket rent statistiskt betyder mindre chans för seglingsbara vindar. Vill man ha det mer vindsäkert är det (igen, rent statistiskt) säkrare att sikta på oktober än på november. Båda månaderna har dock potential för bra mix av vågor och vind.

    Om jag kunde välja fritt (och inte behövde ta hänsyn till jobb mm) skulle jag helst dra på hösten igen.

  • larry

    Medlem
    2 maj, 2007 vid 07:29

    Tack för svaret Ola. Har googlat lite också och hösten verkar inte fel.
    Tror jag ska gå och snacka med chefen nu :crazy: .

    Kan någon flyga dit en ca 4 årig lekkamrat till min son så kan nog inte förutsättningarna bli bättre.:wink:

  • mbkpeter

    Medlem
    2 maj, 2007 vid 13:52

    Om du betalar flygbiljett lovar jag att sitta ner med hink och spade några timmar om dagen 😉
    Funderar mer och mer på maui. måste utvecklas i vågor. trodde bara det var under våren man åkte dit (för att vara säker alltså).

    Ola H.
    SP säljer ut några Starboards. Bla en Acid (2004) 74 L 52 bred 248 lång (tror jag). Är den för smal. Har en JP FSW 84L och 4,2-4,7-5,3 (snart 3,5 el 3,7) Har inte haft en renodlad vågbräda innan och kör ju inte vågor varje dag direkt. Väger 77 kilo

  • carrera

    Medlem
    2 maj, 2007 vid 14:11

    @LARRY 380528 wrote:

    Kan någon flyga dit en ca 4 årig lekkamrat till min son så kan nog inte förutsättningarna bli bättre.:wink:

    Eller så åker du i mars så har han en 4 årig grabb o en 5 årig beach babe att leka me!

  • swe650

    Medlem
    21 maj, 2007 vid 14:17

    hej, jag funderar också på att åka under hösten med familj, september/oktober till maui, och ja, min ena son är fyra…

    maila gärna eller ring mikael.olofson@gmail.com, 08-26 18 55, och jag såg på din hemsida att du verkar bo på ekerö, själv bor jag i bromma…

  • larry

    Medlem
    21 maj, 2007 vid 20:10
    swe650;384595 wrote:
    hej, jag funderar också på att åka under hösten med familj, september/oktober till maui, och ja, min ena son är fyra…

    maila gärna eller ring mikael.olofson@gmail.com, 08-26 18 55, och jag såg på din hemsida att du verkar bo på ekerö, själv bor jag i bromma…

    Klart du ska flyga dit med en lekkompis till grabben. Slutet av september, oktober och november blir det.
    Jag mailar.

    //Larry

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Maui på hösten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.