Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Maui – vindstatistik?

  • kine

    Medlem
    12 september, 2002 vid 17:52

    kolla in http://www.hawaiianisland.com/weather.html

    jag var där en månad i oktober och det blåste 24 av 29 dagar (4.0-5.4). Vågorna var helt OK de första två veckorna för att bli lite mindre de sista två. Jag blev dock lite förvånad över hur vinden skiftade, så det blev rätt många omriggningar. Inne vid reven var det ganska ofta lite vind medan det blåste huggorm en bit ut.
    Vanligtvis blåser det mest på sommaren men då är det inga (små) vågor. På vintern avtar vinden (nov/dec-jan/feb) men då är vågorna som störst pga vinterstormarna i stilla havet.

    Maui må vara dyrt men det är värt varenda krona. Jag rekommenderar att stanna i minst en månad. När vi åkte skulle det bli för dyrt att ta med grejor (SAS) så vi hyrde på hawaiian island surf and sport. det var faktiskt värt pengarna då du kunde byta brädor och segel hur du ville. När du inte vindsurfade kunde du hämta en surfbräda istället. Det kostade 580 USD för en månad men det var det värt för mig då.

    /h

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Maui – vindstatistik?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.