• jesper_b

    Medlem
    31 december, 2008 vid 07:59

    Swellet har börjat komma in (tisdag kväll). Var ute och SUPade in i mörkret och det var riktigt kleant. Glest mellan men desto finare set i Noriega på minst 1,5 gubbe/loggo. Shit pommes vad kul jag och den enda surfaren som var ute hade!!!

    Gott nytt år på er!

    /JB

  • jesper_b

    Medlem
    1 januari, 2009 vid 05:24

    Vilken nyårsafton!!!! Finfina swell, sol och varmt, lite glest mellan setten men de större var otroligt fina. Lite lite vind störde runt 1-2 men före och efter var det så gott som glassy. Inledde aftonen med surfsession med dotter Tora i Paia bay. En liten nybörjarvåg men idag med lite mer power än på sydsidan. Tora fick några av sina bästa vågor och började spontant gå åt vänster vilket är hennes back side (hon e regular). Därefter heldag SUPsurf i otroligt fina förhållanden på Noriega. Börjar få koll på min nya superloosa bräda och fy f-n så kul jag hade!!!!!!!!!!!!

    Nu lite färsk Ahi på grillen och skumpa därtill.

    GOTT NYTT alla därhemma och annorstädes!

    JB

  • j-s

    Medlem
    1 januari, 2009 vid 16:29

    Härligt! Go Tora, Go!

    Gott nytt på er däröver också!

    Inget är bättre!

    Må gott!

  • frippe75

    Medlem
    5 januari, 2009 vid 08:55

    Så blev det en dag man väntat på…. större vågor… och surfslusken fick rätt… Jag hade blöjan på och stannade med kamera på stranden… men å andra sidan får ni något att kolla på….

    [ss]3458764513823532254[/ss]

  • ola-h

    Medlem
    5 januari, 2009 vid 09:17

    Fina bilder. Kul med det lite lägre perspektivet från Hookipa ibland.

  • jesper_b

    Medlem
    5 januari, 2009 vid 09:24

    Hamnade tillsammans med Johan o Kate på Kuau. Från att varit otroligt byigt och knepigt på förmiddagen blev det bara bättre ju längre dagen gick. Svinkul helt enkelt. Fredrik: Om du tycker Hookipa ser för stressigt ut – Kuau! /JB

  • jesper_b

    Medlem
    6 januari, 2009 vid 09:16

    Ännu en freaking fun day at Kuau. Lite mer kontrollerade vindar, grymt fin side off och dryga gubben. Ömma händer, lätt uttänjd vrist, lite småhack i fötterna, en bula i brädan (efter att ha landat en arial i stort set rakt på en simmande Johan med utrustning), och en mycket öm handled… UTVINDSURFAD helt enkelt!!!!!! /JB

  • koa

    Medlem
    6 januari, 2009 vid 10:32

    @Jesper_B 524124 wrote:

    (efter att ha landat en arial i stort set rakt på en simmande Johan med utrustning) /JB

    Det där har vi gjort förut…jag simmandes alltså… 😉

    Njut av livet!

  • davo

    Medlem
    6 januari, 2009 vid 12:28

    Tänkte det kunde vara kul och uppskattat att visa lite bilder då även jag är härnere.
    http://davidavarlden.blogspot.com/

    Aloha!

  • mag

    Medlem
    6 januari, 2009 vid 21:53

    @Jesper_B 524124 wrote:

    Ännu en freaking fun day at Kuau. Lite mer kontrollerade vindar, grymt fin side off och dryga gubben. Ömma händer, lätt uttänjd vrist, lite småhack i fötterna, en bula i brädan (efter att ha landat en arial i stort set rakt på en simmande Johan med utrustning), och en mycket öm handled… UTVINDSURFAD helt enkelt!!!!!! /JB

    Låter som ni hade en kul dag!

    Fast att ge sig på Götlabårgargna på det viset Jesper känns inte bra alls. Det räcker med Palestinakonflikten just nu. 😉 Ge killen en chans att få surfa Kuau utan att bli kastrerad av en “local”!

    /Magnus

  • kate

    Medlem
    7 januari, 2009 vid 06:28

    Helt tokkul! Bra surf, skön stämning, varmt…4 dagars vindsurfing med två pass om dagen. WOW!
    Masthöga som störst. Nja säger locals. det här är ingenting, bara vänta ni!
    Bättre är såhär? Kan det bli bättre? Jag längtar…

    Tills dess kan ni se lite bilder på
    http://picasaweb.google.com/surfkate

    Blog:
    http://surfkate.blogspot.com/

    Aloha!
    /kate

  • lars_k

    Medlem
    7 januari, 2009 vid 08:26

    Hajjhajj Kate! Ser ju förjevvla gött ut på bilderna och trevligt att läsa bloggen. Keep it komming. Hoppas Johan överlevde påhoppet så ses vi i Åsa snart! :crazy:

  • basse

    Medlem
    7 januari, 2009 vid 12:09

    Shit vilken bra bild på Kate när hon vinglar fram på rullskidor på Maui….

  • mag

    Medlem
    7 januari, 2009 vid 17:27

    Enda och första rullskidåkaren på Maui?!?
    /Magnus

  • jesper_b

    Medlem
    7 januari, 2009 vid 18:53

    Mycket ledsen för det påhoppet. Vi ska nog vara glada för att det inte blev något skadat av mer mänsklig karaktär. Påhoppet var helt ofrivilligt. Fick vänta ut vågen lite på toppen och körde längre down the line än tänkt. När väl en liten perfekt arialsektion började spotta var jag rätt upptagen av att sikta och trycka till. Inte förrän i luften såg jag en komplett utrustning med seglare och allt nästan precis där min landning skulle ske. Jag försökt liksom bromsa upp allt i luften och med full panik kraschade jag mellan prylarna, Johan och den brytande vågen. När jag sköljdes omkring kände jag ett segel och en hand greppade tag runt min ena häl!? Crazy! Inte förrän jag ploppade upp såg jag att det var Johan jag (nästan) hade manglat). Vi var dock båda oskadda och glada! Johans kommentar: “Det såg bra ut”.

    Kate och Johan har på ett par veckor etablerat sig som fullfjädrade Kuaulocals. Deras sköna low key no attityd uppskattas av alla sköna Kuauare. Nu behöver de enbart en ordentlig fetingdag, typ 10 fot plus för att ta sina Kuau-examen!

    /JB

    @Mag 524221 wrote:

    Låter som ni hade en kul dag!

    Fast att ge sig på Götlabårgargna på det viset Jesper känns inte bra alls. Det räcker med Palestinakonflikten just nu. 😉 Ge killen en chans att få surfa Kuau utan att bli kastrerad av en “local”!

    /Magnus

Sida 4 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.