• jesper_b

    Medlem
    14 januari, 2009 vid 08:18

    Det är inte ofta jag saknar en kamera, men idag på eftermiddagen var Maui north shore så bra som det kan bli. Ca 6 fot hawaiian i perfekt riktning och lätt lätt kona off shore vind. Hookipa kan inte bli mycket bättre surf än så. Otroliga färger och löjligt fina vågor.

    Själv var jag varken på Hookipa eller i annat vatten pga ett lite djupare hack i ena foten häromdagen. Ska försöka hålla mig torr en dag till sedan blir det lite hårigare vattenlekar för hela slanten. Det är utlovat 20 fot hawaiiswall och det kan innebära mer än fett!!!!! Aussis, brassar, kalifornier mfl stor-kulade tow-in crues är på plats.

    Blir konavinden seglingsbar på Lanes så har vi världens bästa vindsurfing på ön. Blir den inte så stark har vi surf som är svårslagen (för mig blir det självklart insidebrake eller mer skyddade kuster), samtidigt har en polare lovat dra ut mig med sin ski…

    Fasen, det vänder sig i magen bara jag skriver de orden. Hur fasen ska det då kännas när vi (förhoppningsvis) timar ett hål mellan setten för att komma ut med skidan från Malliko gulch…

    Ja ja vi får väl se vad som blir av.

    /JB

  • calle

    Medlem
    14 januari, 2009 vid 08:48

    @Jesper_B 525430 wrote:

    …..
    , samtidigt har en polare lovat dra ut mig med sin ski…

    Fasen, det vänder sig i magen bara jag skriver de orden. Hur fasen ska det då kännas när vi (förhoppningsvis) timar ett hål mellan setten för att komma ut med skidan från Malliko gulch…

    Ja ja vi får väl se vad som blir av.

    /JB

    Go Jesper Go!!
    / Calle S

  • jesper_b

    Medlem
    14 januari, 2009 vid 08:51

    Frågade min fru om hon tagit någon bild när de var på Hookipa idag. Nix men hon tog några sekunder film därifrån för några dar sedan. Extremsmått men kul. Jag i en liten skuttig cutback framför Glenn (Hotsailsmaui). /JB

  • mats_o

    Medlem
    14 januari, 2009 vid 15:27

    @Jesper_B 525430 wrote:

    …samtidigt har en polare lovat dra ut mig med sin ski…

    Fasen, det vänder sig i magen bara jag skriver de orden. Hur fasen ska det då kännas när vi (förhoppningsvis) timar ett hål mellan setten för att komma ut med skidan från Malliko gulch… /JB

    Satan va gött, på tiden o testa nu!!! Önskar jag kunde joina! Pirret sprider sig ända hit!

    Var kör ni tro? Yttre spreckan, Noriega, Uppers eller ett litet Peahi???

    Ser ut att va två feta svall på väg, ett om en dag eller två och ett till om fem sex dar. Lagom avslutning låter det som;-)

  • kate

    Medlem
    15 januari, 2009 vid 06:12

    Ujj. Lanes is tha shit änna!
    Imorgon väntar vi mer vind och fetare vågor….

    http://www.surfkate.blogspot.com

    /Kate

  • robrox

    Medlem
    15 januari, 2009 vid 06:53

    Så sjukt snyggt 🙂 Nästan lika bra som på Läjet förra helgen 😉

  • musmagneten

    Medlem
    15 januari, 2009 vid 15:26

    @Jesper_B 525430 wrote:

    Det är inte ofta jag saknar en kamera, men idag på eftermiddagen var Maui north shore så bra som det kan bli. Ca 6 fot hawaiian i perfekt riktning och lätt lätt kona off shore vind. Hookipa kan inte bli mycket bättre surf än så. Otroliga färger och löjligt fina vågor.

    Själv var jag varken på Hookipa eller i annat vatten pga ett lite djupare hack i ena foten häromdagen. Ska försöka hålla mig torr en dag till sedan blir det lite hårigare vattenlekar för hela slanten. Det är utlovat 20 fot hawaiiswall och det kan innebära mer än fett!!!!! Aussis, brassar, kalifornier mfl stor-kulade tow-in crues är på plats.

    Blir konavinden seglingsbar på Lanes så har vi världens bästa vindsurfing på ön. Blir den inte så stark har vi surf som är svårslagen (för mig blir det självklart insidebrake eller mer skyddade kuster), samtidigt har en polare lovat dra ut mig med sin ski…

    Fasen, det vänder sig i magen bara jag skriver de orden. Hur fasen ska det då kännas när vi (förhoppningsvis) timar ett hål mellan setten för att komma ut med skidan från Malliko gulch…

    Ja ja vi får väl se vad som blir av.

    /JB

    Fan va det namedroppas, man blir nästan imponerad… Hoppas att det skrivs med mycket ironi och “ögonglimt” annars blir det löjligt, särskilt när det kommer från en 40+:are… 😉

  • johan_gbg

    Medlem
    15 januari, 2009 vid 18:25

    @RobRox 525625 wrote:

    Så sjukt snyggt 🙂 Nästan lika bra som på Läjet förra helgen 😉

    Visst är det vackert!
    Grejen är att vi stannade till vid vägen några hundra meter bort och smällde av några kort efter solen gått ner. I Solnedgången när läppen blåste av va det otroligt vackert.

  • jesper_b

    Medlem
    15 januari, 2009 vid 19:00

    Grymt mycket ironi… ? Sitter och funderat på VAD det är Musmagneten irriterar sig på? Att jag nämner Hookipa och Lanes, eller igångsstället för bland annat tow-in surfare (Malliko, ursäkta om det är felstavat). De två första namnen kan väl i princip varenda vindsurfare i världen, så det kan ju inte vara så otroligt utmanande, imponerande eller pinsamt att nämna i detta sammanhang. Malliko? Knappast imponerande eller pinsamt? Ungefär som att nämna vilken geografisk plats som helst. Jag tror kanske ändå att det finns något slags tonläge i vad jag skriver som kan irritera? Stora vågor på gång (här nu) och att jag äntligen kanske ska få prova tow-in (vi får se om det blir av denna gång, har varit nära tidigare). Det sticker kanske i ögonen?

    Jag vill varken boosta mig själv till något jag inte är, eller retas men någon som kanske sitter fast i andra rutiner, mörker eller vad det nu må vara som kan frustrera.

    Att jag är 45, fyller 46 i sommar, vad f-n har det med saken att göra?

    Jag trodde detta forum var till för att sprida stoke (hm.. får en 45-åring använda uttryck som stoke?) och det är det som är syftet med mina inlägg.

    Fred,

    JB

    PS: Tog en fika med Robby och Laird efter morgonens storvågsurf. Vi körde ett kort morgonpass på yttre sprecks innan konan blev för stark. Vi konstaterade att de flesta med lite koll på läget faktiskt är 40+. Laird menade att 43 nog var den optimala åldern, men då kom Gabby förbi och tyckte Laird var lite för gammal. Jag och Robby tyckte självklart 45, snart 46 var optimalt, men då har vi ju inte äktenskapliga plikter till Gabby, och vad det kan innebära vet väl enbart Laird. Just då kom Garrret “Big Mac” Macnamara och Mike Parsons förbi (är här inför den stundande tow-in tävlingen). De hävdade med enfas att de inte har en aning om hur det är med 40-plusare. De ser ju rätt till åren komna ut så vi andra bara garvade. Sen kom min hustru och väckte mig ur drömen: “Älskling, Hilding har kissat igenom blöjan, det är din tur att byta..”

  • oaxen

    Medlem
    15 januari, 2009 vid 19:48

    Jag gillar Jespers stoke…

    När det sedan ääääntligen blev lite äkta namndroppande visar det sig vara en elak dröm. : (

    Keep it up!

  • mag

    Medlem
    15 januari, 2009 vid 19:55

    Vi gillar dig som du är Jeppe!
    Nästa år sitter jag gärna och fikar med er och grabbarna!

    Grymt avis är jag, fast det är ni värda. Det handlar ju som vi alla vet bara om att prioritera (rätt) här i livet! eller hur?
    /Magnus

  • mag

    Medlem
    15 januari, 2009 vid 19:57

    Kul att ni har bra segling Kate!
    Och JA det hjälper att vara tjej på Hookipa. Men går man tidigt på vågen så släpper proffsen ibland fram även en svensk. Och vid Konavindar är det färre seglare ute.

    /Magnus

  • ola-h

    Medlem
    15 januari, 2009 vid 21:39

    Personligen tycker jag det är förskräckligt med det här namedroppandet. Kate namedroppade ju till om med in på Kevin*, låt vara med hans goda minne, men ändå.

    *Pritchard, KP, den gamle världsmästaren, ni vet, men han och jag och ju på first name basis, you know.

  • rrd

    Medlem
    16 januari, 2009 vid 11:59

    Fortsätt JB, mycket fina o inlevelsefulla beskrivningar som såklart alltid kan tolkas på olika sätt vilket helt är upp till läsaren. Att kunna dela med sig av upplevelser är viktigt och uppskattas av många.

    För övrigt har åldern inget med surfing o känsla att göra, men det får ju alla uppleva så småningom.

  • musmagneten

    Medlem
    16 januari, 2009 vid 13:16

    Yo!

    Namedroppa på JB! Jag ville bara små-provocera litet… Inser självklar att det som uppfattas som “namedropping” för vissa upplevs som icke-namedroppande av andra. Jag är helt enkelt för “grön” för att ta fram pekpinnen i dessa sammanhang…

    Fred (såklart)

Sida 5 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.