Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mauisails bom front end + RDM

  • Mauisails bom front end + RDM

    Publicerad av zurfman på 30 augusti, 2011 vid 17:07

    Har en bom med Mauisails bom front end (den som Surfspot säljer), vilken fungerar utmärkt med SDM.

    Skaffade en RDM-mast (+ litet prylar till för detta) men glömde bort adapter till bom-fästet.
    Har redan hittat en lösning på det med 2 tunna mellanlägg som gör det omöjligt att vrida masten enkelt i fästet i alla fall… borde väl vara tillräckligt?

    Frågor:
    1. Finns det en standardadapter till Mausails bom fron end för RDM?

    2. Om inte 1 finns, är det någon som har en egen hemgjort lösning, typ en öppen gummislang-bit eller nåt att lägga emellan?

    3. Brukar det erfarenhetsmässigt kunna gå illa med en sådan hemgjord adapter, om den inte har någon vertikal låsning mot bommen, de man köper klickas ju fast vertikalt (i mastens riktning) runt bom-fästet?
    (kraft-låsningen borde väl räcka???)

    windsurf-gotland svarade 12 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • swe-496

    Medlem
    30 augusti, 2011 vid 17:41

    Kolla på Mauisails hemsida…

  • bicless

    Medlem
    30 augusti, 2011 vid 20:05

    Det går bra med vanlig rdm adapter, bara den är tillräckligt hög för mauisails bred front. Mauis egen adapter är självklart tillräckligt hög men även andra märken har höga adaptrar.

    Bicless

  • zurfman

    Medlem
    30 augusti, 2011 vid 21:02

    Tackar för era svar!

    Försöker att hitta en hög adapter då med början hos er Bicless (du får ett mail).

  • windsurf-gotland

    Medlem
    30 augusti, 2011 vid 22:36

    Köp en RDM-adapter från Mauisails så vet du att det passar perfekt.
    Jag fick med mig en Fiberspar-adapter senaste jag var ute och den passade inte bra till mina Mauisails-bommar då dom har så högt/stort bomfäste.

  • zurfman

    Medlem
    31 augusti, 2011 vid 13:47

    Bra Surfspot som har alla tillbehör man söker, bra service!

    Tack för dina erfarenheter Windsurf Gotland!

  • windsurf-gotland

    Medlem
    31 augusti, 2011 vid 21:02
    Zurfman;668043 wrote:
    Bra Surfspot som har alla tillbehör man söker, bra service!

    Surfspot är kungar! :cool2:

  • dala-lama

    Medlem
    1 september, 2011 vid 10:10

    Och om man kollar så är Windsurf Gotland delägare i Surfspot, hm, kallar sej själva för kungar, hm……….

  • zurfman

    Medlem
    1 september, 2011 vid 15:54

    Ja, mitt beröm var oberoende (efter snabb service), men som du skriver var jag också svagt medveten om deras samarbete… ha ha. Jag tycker det är bra att du kommenterade att de har ett samband ändå (även om jag var mycket nöjd för egen del). Bicless (Surfspot) brukar dock inte hymla med att han jobbar på Surfspot i hans kommentarer på forumet.

  • windsurf-gotland

    Medlem
    1 september, 2011 vid 22:50

    Sorry, en skämtsam ton går inte alltid fram på nätet… den leende smileyn med coola brillor i mitt inlägg här ovanför till trots 🙂

    Dock ska tilläggas att vi på Windsurf Gotland inte jobbar PÅ Surfspot. Vi jobbar med dom och förmedlar Surfspots sortiment till våra kunder här på ön. Att vi valt Surfspot som samarbetspartner är för att dom är grymma, så “kungligheten” i mitt inlägg är riktad mot de som sliter på Surfspot och ingenting annat.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mauisails bom front end + RDM

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.