Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing MauiSails front beslag på Local Spirit Pro Carbon bom?

  • MauiSails front beslag på Local Spirit Pro Carbon bom?

    Publicerad av haraldpost på 20 oktober, 2010 vid 22:03

    Noen som vet om dette passer? Har en 2009 Local Spirit Pro Carbon 140-190 som jeg vurderer å bytte bomhode på.

    bicless svarade 13 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • jester

    Medlem
    21 oktober, 2010 vid 06:38

    Ja, det fungerar.. Dock får man slipa ner “gummi-ringarna” en aning, skulle jag gissa. Det behövde jag på min något äldre Pro Carbon.

  • haraldpost

    Medlem
    21 oktober, 2010 vid 10:38

    Da bestiller jeg…har så lyst på dette bomhodet…

    http://www.calema.com/forums/viewtopic.php?id=67

  • jester

    Medlem
    21 oktober, 2010 vid 13:15

    På mina bommar sitter det en klack på insidan av bommen, glöm inte att kapa av den, annars lär du knäcka masten när du riggar.

    Det är alltså “Boom shims”-gummit som är lite för tjockt, och som behöver slipas ner lite.

  • haraldpost

    Medlem
    22 oktober, 2010 vid 17:20
    Jester;636635 wrote:
    På mina bommar sitter det en klack på insidan av bommen, glöm inte att kapa av den, annars lär du knäcka masten när du riggar.

    Det är alltså “Boom shims”-gummit som är lite för tjockt, och som behöver slipas ner lite.

    Takk for svar!

    Blir det hull i bommen når man kapper av den? Eller er det bare å sage det pent av og ikke tenke noe mer på det?

    Har du prøvd MauiSails front beslaget på 140-190 utgaven?

    Jeg mener å ha lest et sted at man trenger 12 cm rett flate forran på bommen for dette beslaget, men jeg måler at det originale beslaget på bommen kun er 9 cm bredt…har “målt” rørtykkelsen til å være cirka 40 mm. Har vite at MauiSails sender med 36 mm og 40 mm gummi beslag med produktet.

    mvh.

  • jester

    Medlem
    22 oktober, 2010 vid 18:35

    Nej, det är solid kolfiber bakom klacken.

    Har inte testat på så kort bom, min kortaste är 180-240…

  • haraldpost

    Medlem
    24 oktober, 2010 vid 09:58

    Takker! Du har vel ikke mulighet til å måle avstanden her?

    msboom.jpg

    Min 140-190 bom har kun 9 cm tilgjengelig, mens denne karen skrev (i 2005) at man måtte ha minst 12 cm… http://www.calema.com/forums/viewtopic.php?id=67 . Har prøvd å svar fra MauiSails :frown:

  • bicless

    Medlem
    24 oktober, 2010 vid 21:03

    jag kan mäta på ett MS frontstycke, har 5-6 stycken liggandes. Återkommer

    Mvh

    Bicless

  • bicless

    Medlem
    26 oktober, 2010 vid 10:13

    ca 10,5cm på fontsidan och 9,5cm på baksidan.

    Mvh

    Bicless

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing MauiSails front beslag på Local Spirit Pro Carbon bom?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.