• mauisails

    Publicerad av snaffe på 1 oktober, 2008 vid 18:27

    Någon som provat mauisails vågsegel. Funderar på att köpa nya segel till våg och freestyle segling. Är lite sugen på Legend. Kommer dock att vänta ett tag innan jag köper då jag snart har surfförbud men sukta kan man alltid.

    krale svarade 15 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • robin

    Medlem
    1 oktober, 2008 vid 18:33

    @snaffe 504281 wrote:

    Någon som provat mauisails vågsegel. Funderar på att köpa nya segel till våg och freestyle segling. Är lite sugen på Legend. Kommer dock att vänta ett tag innan jag köper då jag snart har surfförbud men sukta kan man alltid.

    Japp, jag har ett Global 5,4 -06 som jag är toknöjd med. Lätt att rigga, bra bottendrag, stabilt, lättmanövrerat, snabbt, allt man vill ha:-)

    Som jämförelse har jag en blandad samling olika gamla segel, min linje består av Simmer Onshore 4.2 -02, NP Core 4,7 -99 och ett Hot Psyclone 6,6 -05. Av dessa är Global den jag överlägset helst använder (om man bortser från att jag så klart vill segla 4,2 och 4,7 så ofta det går).

  • krale

    Medlem
    2 oktober, 2008 vid 06:51

    Jag hyrde mauisailssegel i våras och körde på Legend 4.5,4.7 och 5,3. Tycker att seglen påminner om mina NP Zone en del, som jag älskar. Bra fart och stabilitet i seglet, inte för mycket buk, men ändå helt ok drag. Tycker dom var lätta att hitta rätt trim på. Helt klart bästa seglet jag kört på nyligen, som inte är NP.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.