Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Mauritius – till er som tänkt åka dit

  • Mauritius – till er som tänkt åka dit

    Publicerad av mag på 22 februari, 2006 vid 08:55

    Till er som tänkt åka dit i vår härjar just nu en febersjukdom där av värre sort! Främst på Reuinon men den har även spridit sig till M och Seychellerna.
    Kolla innan ni åker med försäkringar, avbeställningsskydd etc.

    Vi har tänkt åka dit i sommar men just nu ser det inte ut som om vi åker. Läs mer här:
    http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=801188

    /Magnus

    royn svarade 18 år sedan 6 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • oscar

    Medlem
    22 februari, 2006 vid 11:36

    Vet inte vad man ska tro, enligt andra medier är 20 000 på Reunion smittade sedan mars 2005….man får hålla ögonen öppna. Vi reser nästa vecka om inte läget blir värre…

  • mats_o

    Medlem
    22 februari, 2006 vid 12:41

    Ja, shit, har biljetter bokad på onsdag men med en 14-månaders kanske man ska vara lite försiktig.

  • oscar

    Medlem
    22 februari, 2006 vid 13:09

    Har läst mkt om detta nu och det är bara att köra djungelolja och mosquitonät på nätterna så är nog risken inte så stor. Men ska hårdbevaka nyheterna veckan som kommer.

  • jacob-holmqvist

    Medlem
    22 februari, 2006 vid 20:54
  • mag

    Medlem
    23 februari, 2006 vid 08:19

    Min sambo som alltid blir biten av mygg vill inte dit! Hoppas de löser det fort.
    /Magnus

  • oscar

    Medlem
    23 februari, 2006 vid 13:20

    GAAAH avbokar nu…några tips på annat. JAg och min sambo har en budget på ca 25000 för två veckor. Barbados (var bo?) Margarita?

    Tips mottages tacksamt!!

  • basse

    Medlem
    23 februari, 2006 vid 14:31

    Aj aj aj.. väldigt tråkigt att höra! Är Sydafrika helt dött nu eller?? Ni klarar ju Maui utan problem på de pengarna i 2 veckor men det är ju låååång resväg för 2 veckor tycker jag.

    Ett annat lite tråkigare alternativ är ju att helt enkelt stanna hemma och skjuta upp resan till senare. Inte kul men det kanske bör beaktas. Jag väntar ju hellre på ett annat tillfälle än sticker till ett ställe man kanske “bara tog för att…”. Vi är ju många som planerar resa nästa senhöst/vinter här i krokarna och ni är ju varmt välkomna att hänga på då förståss.

    Det sista och minst lockande kanske är….. att det nog finns plats i vårt hus på Irland! Ni får packa lite mera gummi bara. Eehhh….. Neopren menar jag.

  • oscar

    Medlem
    23 februari, 2006 vid 14:51

    Jag hade lätt hängt på till Irland men Fia vill till Solen.

    Tips på boende sydafrika??

  • basse

    Medlem
    23 februari, 2006 vid 15:47

    Ingen aning… hör med Staffan. De var där i Dec. Gurra har ju precis kommit hem så han vet väl lite mera också.

    Skicka Fia med en polare till Mallis och häng med oss!! 😀 😀

  • mag

    Medlem
    24 februari, 2006 vid 01:19

    Helvete, det var inte meningen att grusa era semesterplaner. 🙁 Men just nu känns det som lite vuxet(!) klokt kanske.

    Tips!
    Kap Verde funkar ju kanon just nu. Feb- mars är bra vågsäsong, sol har de i massor. Och trots all sand lär ni nog stå ut i 2 veckor. Bo och hyr hos Angulo!

    Coral House på Barbados är dyrt men grymt mysigt! Din tjej lär älska det stället. En annan kille hade tips på billigare här på konfen för ett tag sedan, kolla kitekonfens resor.

    /Magnus

  • oscar

    Medlem
    24 februari, 2006 vid 07:31

    Närå Mag ingen fara, vi hörde om viruset innan du skrev. Tillomed resebyråerna betalar tillbaka pengarna även fast man inte har avbeställningsskydd så det kan nog vara allvarligt..

  • basse

    Medlem
    24 februari, 2006 vid 08:11
    Oscar wrote:
    Närå Mag ingen fara, vi hörde om viruset innan du skrev. Tillomed resebyråerna betalar tillbaka pengarna även fast man inte har avbeställningsskydd så det kan nog vara allvarligt..

    Det var ju storsint av dem!

  • royn

    Medlem
    29 april, 2006 vid 11:36

    Hur är läget där nu? Är det fortfarande mygorna som härjar där med feber sjukdomen eller har det lugnat ner sig. Har tänkt att åka ditt i september.

    ROyn

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Mauritius – till er som tänkt åka dit

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.