Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Med familjen i september

  • Med familjen i september

    Publicerad av erolwi på 3 september, 2010 vid 06:45

    Behöver tips på var jag ska åka i september.
    Jag, frugan och vår 3 månaders unge tänkte åka på 1-2 veckors semester.
    Vore ju fint att kunna kombinera med lite surfing då det inte blivit så mycket i sommar.
    Nybörjare så jag är inte ute efter 8m vågor och 20m/s utan ett lugnt ställe där man kan hyra prylar och gå någon kurs.
    Vill åka bekvämt, dvs. charter med all inclusive, trevligt ställe där det finns lite att se på. Och helst inget u-land då grabben fortfarande är liten och man är nervös förstagångsförälder
    Några tips?

    jpo svarade 12 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • g_l

    Medlem
    3 september, 2010 vid 07:28

    Det blåste bra på Rhodos i september när jag var där för ett antal år sen.
    http://www.procenter-rhodos.com/

  • micket

    Medlem
    3 september, 2010 vid 09:24

    Hej!
    Kan definitivt rekomendera Pro Center Rhodos/Hotel Blue Horizon. Har varit där två gånger med familjen och hyrt på JP-centret. Trevligt hotel (halv-pension och pool, även barnpool) med många windsurfingfamiljer. Lätt och smidigt med tre olika center, även för nybörjare. Boka gärna bräda och kurser i förväg på nätet (kanske inte behövs i september, dock).
    2007 bokade vi hotell och flygstolar själva men i sommras åkte vi med Solresor som fungerade bra.

    Lycka till,
    Micke

  • stefanlindmark

    Medlem
    5 september, 2010 vid 17:39

    Vi tänkte prova Porto Pollo, Sardinien och drar dit 25 september på en femdagarstripp. Lågprisflyg för “ingenting” med Ryanair och boende för €80/dubbelrum/natt inkl frukostar. Hotellet lär ligga ca 400 meter från närmsta surfcenter (uppmätt på Google Maps). Bokat på uppgooglad information (väderstatistik, hotell, surfcenter). Så länge vi inte är utsatta för en massiv informationskomplott borde det kunna bli bra.

    Vi har varit på Sardinien tidigare som turister innan vi började vindsurfa och då kuskat runt ön med hyrbil. Det var lätt att ta sig runt och hitta hotell i farten för kommande natt. Bodde på tre olika ställen under en vecka och jag upplevde det som problemfritt.

  • planing

    Medlem
    19 juni, 2011 vid 16:30
    stefanlindmark;629704 wrote:
    Vi tänkte prova Porto Pollo, Sardinien och drar dit 25 september på en femdagarstripp. Lågprisflyg för “ingenting” med Ryanair och boende för €80/dubbelrum/natt inkl frukostar. Hotellet lär ligga ca 400 meter från närmsta surfcenter (uppmätt på Google Maps). Bokat på uppgooglad information (väderstatistik, hotell, surfcenter). Så länge vi inte är utsatta för en massiv informationskomplott borde det kunna bli bra.

    Hur var det i Sardinien??? Funderar på att åka dit i början på augusti…

  • lukasw

    Medlem
    19 juni, 2011 vid 17:42

    Rhodos var där ett par gånger Blue Horizon sen finns det massa andra hotell i Ixia

  • jpo

    Medlem
    20 juni, 2011 vid 04:59

    Var me fam på Rhodos, Ixia i början av Maj. Hyrde utr på Pro center via Wallens. Vi bodde däremot på grannhotellet Sun Beach ( verkade bättre än Blue Horizon ) me barnpool och barnaktiviteter osv. Åkte me Fritidsresor!
    Rekommenderas.
    // Jens

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Med familjen i september

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.