Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Med huvet före.. segelllagartipsökes

  • Med huvet före.. segelllagartipsökes

    Publicerad av markforce-f-d-markram på 8 augusti, 2012 vid 08:50

    Det var byigt på kvällen i TT igår.
    6,8 kunde både kännas litet och väldigt stort.
    Borde lyssnat på en som tipsa om att köra bort till tjolöholm..
    Mitt i en repa kom så en “götterdämmerung” till vindby, så som skicka mig i ett kastfal med huvet in i seglet , så jag var desorienterad ett tag.
    Jag var glad ett tag att smällen var så hård (brukar ju betyda att grejjerna höll), men inte..
    hela rutan trycktes ut, monofilmen har pajjat längs med 2 av sömmarna, och strimlats snyggt i övrigt.
    Nu gäller det att bedömma om man skall rädda seglet, vad det kostar och vem som kan göra det i så fall.
    Seglet är ett Warp 6,8 2006
    Några tips?

    Och just det, det känns gott att man kör med hjälm!:smile:

    kapten-k svarade 11 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • platon

    Medlem
    8 augusti, 2012 vid 09:21

    Hej ! Fasen vad tråkigt. Kolla med Surfers i Varberg, dom har ju ett segelloft och bör kunna ge en prisuppskattning.
    MVH//Platon

  • tobhed

    Medlem
    8 augusti, 2012 vid 09:22

    Kolla med segelloftet på Surfers i Varberg

  • davven

    Medlem
    8 augusti, 2012 vid 16:46

    Surfers verkar ha helt klart bäst pris och är dessutom snabba!

  • kinetic

    Medlem
    8 augusti, 2012 vid 17:37

    Ett “enkelt” rutbyte vad jag kan bedömma. Inga problem att laga, tippar på att du klarar dig under 1000-lappen, frågan är dock om seglet är värt så mycket?

  • dr-masse

    Medlem
    9 augusti, 2012 vid 12:24

    Har själv fått ett par segel lagade på Surfers loft, och det blev mycket bra och gick fort för rimlig peng. Är ju inte en supersvår lagning för någon som kan, så värt att kolla är det.

    Blir det mer än säg en tusing så skulle nog jag överväga att låta insikten om att seglet fick en värdig avslutning på sin tid på vattnet sjunka in. Och därefter leta ett nyare beggat eller fynda något fjolfjolårskap på Internetvärdsvidavebben…

  • john1

    Medlem
    9 augusti, 2012 vid 12:30

    Har haft samma skada på ett segel med X-play som kan vara lite dyrare än monofilm. Det var ett Ezzysegel som har endobattensystem som även kan vara lite dyrare.
    Reparation hos surfers i Varberg; SEK 800,00, arbetet ser snyggt ut.
    JJ.

  • kapten-k

    Medlem
    12 augusti, 2012 vid 00:23

    Jag har lagat nåt segel som gått sönder på det viset, det blev aldrig lika bra efteråt.
    Känns som att det är för mycket att tejpa och segla på, men det kanske går, annars kan du spara lattorna och hutta resten!

    Jag har vapor 6.7 7.6 9.3 till salu om du är sugen på ett sånt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Med huvet före.. segelllagartipsökes

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.