Senaste nytt Forums mellanbräda alt. ny storbräda. 110-120l. ?

  • mellanbräda alt. ny storbräda. 110-120l. ?

    Publicerad av jonasp på 30 oktober, 2003 vid 13:20

    Nu sitter man o filossoferar igen i höstmörkret o kommer självklart fram till att jag måste ha en till bräda.
    Glappet mellan min 150l. freeride o 88l. fr. e för stort.

    Frågan är om man ska ha en mellanbräda eller om den ska få bli den nya stora brädan (bättre för ekonomi o utrymme).
    Lättvinds surfing e ju kul men om man går ner till 8m2 som största segel så ser brädorna mycket roligare ut. typ rrd avantstyle, jp fr. carve o liknande.

    Nån som har några förslag? Jag ska mest köra kring sthlm.

    styret svarade 20 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • wiseguy

    Medlem
    30 oktober, 2003 vid 16:26

    Jag kommer aldrig köpa en stor bräda igen (om jag inte ska tävla i formula nångång). Min största bräda som jag har nu är på 95 liter men nått lite större än det kan vara kul så jag tror på en freestyle i 110 litersklassen. De borde ju hålla för en 7.5a och då planar man ju rätt fort.

  • jonasp

    Medlem
    30 oktober, 2003 vid 16:45

    jag e nog inne på samma spår men vill ha en bräda som det går att bara köra med också. Jp Fs 113 kan vara ett alternativ mot fr carve men jag har ingen vidare koll på frestylebrädor.

  • styret

    Medlem
    30 oktober, 2003 vid 16:56

    110 liters freestyle är underbart. man kan surfa ända ner till ca 5.0 och dessutom gå ut och leka lite med 7.0 när det är i stort sett vindstilla. du som dessutom har en bräda till skulle köra på det tycker jag.
    Jag står lätt på min 108:a med lite balans. väger iofs bara runt 70.

    Du kanske skulle köpa en allaround freestyle (tänkte att du hade ju kollat på jpfreeridebrädan) typ rrd twintip, fanatic skate eller jp freestylen. alla finns i lite större storlekar.

  • calle_b

    Medlem
    30 oktober, 2003 vid 17:00

    Kolla säljes wink.gif Jag säljer en bräda åt min polare, en
    riktigt, riktigt bra bräda för svea, danmark och europeiska vatten och vågor, eller bara chop´s…

  • jonasp

    Medlem
    30 oktober, 2003 vid 17:28

    a jag såg det.
    Fast jag vill nog ha en lite större (bredare) o lite nyare.

  • styret

    Medlem
    30 oktober, 2003 vid 21:00

    haha jag brukar dra en polare som kör 3S med min twintip från -99

    men det är helt klart en görschysst bräda.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums mellanbräda alt. ny storbräda. 110-120l. ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.