Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Mellansvenska cupen final i Järfälla den 23 september

Taggad: 

  • Mellansvenska cupen final i Järfälla den 23 september

    Publicerad av swe-64-johan på 26 augusti, 2006 vid 15:28

    Mellansvenska cupen i Järfälla den 23 september (24:e om vindprognosen för lördag dålig) är den tredje och sista deltävlingen i mellansvenska cupen i år.

    Det blir alltså ingen deltävlingen i Eskilstuna/Västerås utan förhoppningsvis desto fler deltagare på finalen som arrangeras av JBSS. Du kan delta oavsett om du deltagit på någon av de första två deltävlingarna.

    mvh
    Johan /swe 64

    swe223 svarade 17 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • swe-514

    Medlem
    26 augusti, 2006 vid 21:08

    Ursäkta Johan, för att jag informerade om Kona helgen, som går av stapeln samma helg som Mellan svenska finalen (Glömde bort det) – men ändå…
    Föresten behöver du inte oroa dig, då det sannolikt ej lockar inbitna Formula seglare – men ändå… kanske ett par – på sin höjd :confused2:

    Tack för senast föresten och lycka till på Gardasjön (om du åker)!

    SSF:s slogan: SEGLA MERA:smile:

    MVH,
    Rikard

  • achates

    Medlem
    20 september, 2006 vid 12:18

    Hur många kommer ?
    dc

  • swe-1

    Medlem
    21 september, 2006 vid 11:45

    Jag gissar att det blir mellan 30-50 glada ammatörer på startlinjen!
    Görväln kan ofta bjuda på lätta och lite kluriga vindar varför det kanske inte är helt fel att ta med sig en gammal hederlig longboard! Har ni en liggandes så ta med den för vi kommer köra rejs oavsett hur mycket/lite det än blåser! Vi har nämligen en hög med grymt fina priser som vi tycker att man ska få kämpa lite för! 😉

    Det kommer även att bjudas på hamburgare och fika på stranden!

    Så se till att pallra er ner till Kallhällsbadet, Bolinder Strand med ett lämpigt vindsurfingkit, en hundralapp till anmälningsavgiften och ett glatt humör för här ska seglas!

    Skepparmöte kl10.00 och första start kl11.00

    Skepp å hoj!




  • swe-514

    Medlem
    22 september, 2006 vid 06:30
    SWE 1 wrote:
    Jag gissar att det blir mellan 30-50 glada ammatörer på startlinjen!
    Görväln kan ofta bjuda på lätta och lite kluriga vindar varför det kanske inte är helt fel att ta med sig en gammal hederlig longboard! Har ni en liggandes så ta med den för vi kommer köra rejs oavsett hur mycket/lite det än blåser! Vi har nämligen en hög med grymt fina priser som vi tycker att man ska få kämpa lite för! 😉

    Det kommer även att bjudas på hamburgare och fika på stranden!

    Så se till att pallra er ner till Kallhällsbadet, Bolinder Strand med ett lämpigt vindsurfingkit, en hundralapp till anmälningsavgiften och ett glatt humör för här ska seglas!

    Skepparmöte kl10.00 och första start kl11.00

    Skepp å hoj!




    Grymmmmt Jimmy! Du må vara ingenjör – men snacka om att: “free your mind for the good sake” (Ursäkta min subjektivitet 😉 ). Hoppas ni får kul oavsett om det blir på gamla nybörjargrejer – pråmar (Div II brädor undantaget) eller på värsta justa top-performancehighendkittet:cool2:

    /Rikard

  • swe-1

    Medlem
    22 september, 2006 vid 08:23

    Klart vi får kul! Det handlar väl bara om inställning!? Vill man att det ska bli kul så blir det! 🙂

    Dessutom ser det just nu ut att bli fina vindar på ca 6m/s, bra riktning, sol och 20grader. Själv kommer jag sitta i båt och tuta hej vilt! Jag lovar att anpassa banan så att alla får rolig segling oavsett brädtyp, så se till att dyka upp i morgon!!!

    PS. Värstingpriset är en grym bom, helt i kolfiber, och den kommer att lottas ut!

    😀

  • thomme

    Medlem
    22 september, 2006 vid 15:11

    Tyvärr jour hela helgen med 30 min inställelse tid till Uppsala.
    Annars hade jag fösökt köra bättre än i Öregrund.

    Ingen som har en beg 12,5 segel att sälja ?

  • marden

    Medlem
    22 september, 2006 vid 16:26

    om jag får ledig lördag av frugan kommer jag med min hypersonic
    hoppas det dycker upp fler slalombrädor att tampas med.
    henrik

  • swe-1

    Medlem
    22 september, 2006 vid 19:40
    Mården wrote:
    om jag får ledig lördag av frugan kommer jag med min hypersonic
    hoppas det dycker upp fler slalombrädor att tampas med.
    henrik

    Ta med frugan, barnen å svärmor också!!! Kvinnor brukar gilla en varm solig dag på stranden! Å här finns ju hamburgare! Va kan va bättre än att kunna kramas med sin käresta å bobba i sig en å annan hamburgare mellan rejsen!?

    🙂

  • swe-1

    Medlem
    22 september, 2006 vid 19:45

    En förtydling, det är alltså i morgon lördag den 23:e som gäller!

    Alla är grymt välkomna!

    /Tävlingsledaren 😀

  • vivace282

    Medlem
    24 september, 2006 vid 21:40

    Det var en jäkla rolig tävling. Förmiddagen började lungt med att lapa lite sol, käka bananer och en och annan hamburgare:). På eftermiddagen blev det några race. Det var riktigt roligt för det var första gången jag kände att jag kunde ta hyffsat med höjd, det tog dock sin tid att ta mig till märket som låg en sjömil bort:). Samt att jag började att fatta hur starterna går till. Till nästa gång ska jag träna på att plana utan vind:). Tack till de som serverade käket, de fina priserna och arrangörerna.

    /björn

  • swe223

    Medlem
    26 september, 2006 vid 19:48

    Det blev en riktigt lyckad dag till slut med 4 genomförda race. Det såg mörkt ut länge men vid 13 tiden kom vinden till slut. Riktningen på vinden (S-SSV)gjorde dock att det blev ganska svårseglat med byig vind från uppskattningsvis 3-7m/s och med stora vindvrid. I toppen blev det:
    1 Per Boström
    2 Robert Åberg
    3 Jona Ljungström
    Stort tack till tävlingsledaren (Trimmy Hellberg) för bra banläggning.
    Stort tack till grillmästaren som bjöd på schyssta burgare.
    Stort tack till Johan E och vindsurfing.se som sponsrade med fina priser.
    //Nicklas

  • swe223

    Medlem
    26 september, 2006 vid 19:49

    Vinnaren får sin hamburgare!

  • swe223

    Medlem
    26 september, 2006 vid 19:52

    Här kommer några till, inte så mycket action från vattnet tyvärr.
    //Nicklas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Mellansvenska cupen final i Järfälla den 23 september

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.