Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Mellansvenskacupen i Eskilstuna

Taggad: 

  • Mellansvenskacupen i Eskilstuna

    Publicerad av mickemn på 22 augusti, 2005 vid 19:38

    Mellansvenskacupen i formulawindsurfing kommer att hållas Lördagen 27/8 med reservdag Söndagen 28/8.

    Tävlingen kommer i första hand att arrangeras på mälaren. Beroende på prognos och vindriktning finns det det några alternativ (Eskilstuna, Västerås, Kungsör). Dessa kommer att väljas av tävlings ledningen och medelas senast Fredagen 26/8 på http://vindsurfing.se och http://www.surfzone.se .Då kommer också en vägbeskrivning till depåplats.

    Tävlingen är öppen för alla och lämpar sig bra för dom som inte tävlat innan och vill prova på.

    Glöm inte att dom 10 högst placerade i Mellansvenskacupen är direkt kvalificerade till distansseglingen Grisslehamn – Åland.

    Kostnad 125:- kr betalas på plats.

    Mikael Nilsson SWE-288

    Senaste nytt

    anonym-anvandare svarade 18 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 augusti, 2005 vid 10:27

    Vi håller tummarna på att prognosen håller i sig tills på lördag.

    Lör: Sydväst, 5-9 m/s Dygnets högsta vindhastighet 9 m/s.
    Sön: Mellan sydväst och väst, 3-7 m/s Dygnets högsta vindhastighet 8 m/s.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 augusti, 2005 vid 19:03

    Fortsätter tråden genom att skapa en intresseanmälan. Om prognosen ser ok ut och ni är sugna att komma hit, lägg ett inlägg så vi får ett hum om hur många som kommer.

    Mellansvenska är en tävling som alla kan vara med på. Själv har jag både fått kastfall och trillat i vändningarna under några race och det är helt ok, jag hade kul även om jag svor som fään just då smile.gif

    Intresseanmälan:
    Tomas Lundgren Eskilstuna

  • jesper_b

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 07:05

    Jag vill komma. Har lite “sociala åtaganden” som måste fixas först, dvs ej 100% att jag kommer. /Jesper B

  • jahsoldier

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 11:44

    Hur duktig bör man vara för att vara med?? alltså med andra ord hur sopig kan man vara grin.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 12:35

    Svar till:


    Hur duktig bör man vara för att vara med?? alltså med andra ord hur sopig kan man vara grin.gif

    [/ QUOTE ]

    Jag tycker att det räcker med att du kan segla på en formulabräda med planing i sele och stå i stropparna. Gippa och slå med skaplig kontroll. Vi seglar kryss/läns bana så du bör ha koll på att manövrera brädan på vattnet, ta dig från a -> b mao.

    /Tomas

  • swe-496

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 12:38

    Tänkte fråga om ni inte kan bestämma vilken dag ni ska köra.
    De tre ställen ni föreslår är det ca 15mil till enkel resa. Blir det inget på Lördagen och ni kör på Söndagen så har det helt plötsligt blivit 60mil på en helg. Det känns lite mycket att eventuellt behöva köra för en deltävling i MellanSvenskaCupen.

    Mvh Mattias SWE 496.
    PS Jag kommer att komma men skulle vara skönt att ha en av dagarna mestämd innan som sagt ovan.DS

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 13:55

    Hej
    Infon om tid och plats läggs ut senast fredag eftermiddag
    skulle vi kalla ut er till lördagen så är automatiskt söndagen överspelad.

    Mvh Lasse W

  • swe22

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 14:08

    Räkna med Tyresö Teamet!!! (conny o jeppe)

  • swe22

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 14:13

    Ser ju även ut att bli lite drag i trasan!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 augusti, 2005 vid 13:54

    Tävlingsinfo finns nu på http://vindsurfing.se/ med vägbeskrivning etc. Karta hittar ni här http://www.lovudden.nu/karta.htm

    Har ni några frågor, slå mig en signal på 0706-82 90 93

    Vi håller tummarna för bra vind och många deltagare. Vi har fått indikationer på att det är flera “nya” deltagare vilket känns skitkul och jag hoppas att alla känner sig välkomna.

    /Tomas Lundgren

  • mickemn

    Medlem
    26 augusti, 2005 vid 15:40

    Litet förtydligande bara.

    Tävlingen kommer att ske i Västerås, plats Lövudden.

    Inregistrering kl 9.00-10.00
    Skepparmöte kl 10.00
    Första start kl 11.00
    Sista start ca kl 16.00 Lite beroende på vind etc.

    Samt några kartor för att hitta lättare.

    Micke S-288

  • mickemn

    Medlem
    26 augusti, 2005 vid 15:41

    En karta till.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 augusti, 2005 vid 17:25

    Vart det nåra race körda i MSC? Bra vind?

    Varför väljer arrangören o lägga tävlingen vid Lövudden? Är det inte bättre o lägga tävlingen på andra sidan vid sydväst… confused.gif Eller? Var det inte därför det fanns olika val från början /B

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Mellansvenskacupen i Eskilstuna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.