Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Men si på fadden! Lillskärsudden Umeå (igen, ja jag vet)

  • Men si på fadden! Lillskärsudden Umeå (igen, ja jag vet)

    Publicerad av calle_b på 7 september, 2009 vid 09:21

    Vänner, norrbaggar, norrkvigor och andra.

    Onsdagen den 9 september kommer att gå till historien som en mycket, mycket trevlig
    surfsession. Syd till sydvästliga vindar med nära sommartemperaturer utlovas.
    Liten till styv kuling.

    Najs shit!
    (vinden kl 09)
    (vågorna kl 12)
    Ses!

    chrilleg66 svarade 14 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • maglu

    Medlem
    7 september, 2009 vid 12:49

    Möte bokat i Umeå hela ondagen. Hoppas blir klart efter halva dan.
    Blir att plocka med brädan och säga åt ressälskapet/chefen att han får ta egen bil om han inte vill tillbringa e.m på stranden =)
    Just det senare kan bli svårt…men vore kul att prova lillskärsudde…får se om man får ihop nåt.

  • calle_b

    Medlem
    7 september, 2009 vid 19:23

    Kvällens prognos inför onsdagen ser inte sämre ut. Charmen åkte på i 180, och voila, jag börjar jobba kl 17.00. Lovely.

    Fridens!

  • calle_b

    Medlem
    8 september, 2009 vid 07:00

    hmm, spännande prognos nu. Ser ut att droppa av ganska kraftigt till en 8-11 prognos på eftermiddagen, samt vrida lite mer på väst. Blir det inte super-äckel-mega-byigt så blir vågridningen fin 🙂
    (vågprognosen ser för övrigt galen ut för förmiddagen, kl 9.00 maniana)

  • maglu

    Medlem
    10 september, 2009 vid 09:37

    Hur var det då?

    Själv svängde jag förbi Salusand på väg hem från Umeå vid 4-tiden. Såg helt sagolikt ut…inte sett nåt liknande förr. Stoort. Riktigt bra tryck i vinden och side-off.

    Pinnade hem och dumpade chefen, i med prylar och tillbaks. Men då hade vinden drop:at ordentligt, och vridit till rak offshore, så det blev inget för mig.
    Många vågsurfare dock.

    Bilden är från kvällen när både vågor och vind minskat.

  • calle_b

    Medlem
    10 september, 2009 vid 10:02

    Shit va fint! Salu är tametusan otroligt!

    En smärtsamt trevlig rapport från Lillis kommer här:

    Jag med flera var på vattnet runt 10-10.30 med segel från 4.0 – 5.3.
    Själv vart det ett lånat 4.2. Vinden låg på från SSV-SV så därför var det
    byigt. Stundtals var det okontrollerat i byarna, och en 3.7 hade varit lite bättre, eller en bräda på runt 60 liter… Hyfsad hoppvinkel, men lite småtätt mellan vågorna ibland, så jag hade problem att få den där riktiga ultrafarten till hopp. Tajmade dock ett par riktigt fina ramper och särskilt ett hopp blev riktigt fint.
    Vad ska man säga annars? Sol, runt 20 grader, stundtals hårigt överriggad 4.2… Det var ok 😉

    (så här dagen efter ligger jag med smärtor i kroppen, då jag tyvärr blev tvungen att köra mestadels urkrokad på väg ut när det blåste som värst.)

    Lovley 🙂

  • maglu

    Medlem
    10 september, 2009 vid 10:52

    Enda dan man varit så helt upplåst på länge….synd.

    Bifogar några fler salu-bilder

  • chrilleg66

    Medlem
    11 september, 2009 vid 17:00

    Måste testa att köra kite och vågbräda i salusand måste ju vara magiskt:)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Men si på fadden! Lillskärsudden Umeå (igen, ja jag vet)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.