Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Mer datastrul

  • Mer datastrul

    Publicerad av judo-freddan på 17 augusti, 2008 vid 12:40

    Installerade om XP för ett tag sedan och i stort gick det bra. Dock får windows update nya uppdateringar hela tiden och många säkerhetsuppdateringar kan inte installeras. Ett annat problem är att om jag stoppar i ett USB-minne så upptäcker datorn inte det. Någon som har nån ide om vad det kan vara?

    Så här brukar det se ut efter att man gjort en windows update:

    Följande säkerhetsuppdateringar kunde inte slutföras:

    Säkerhetsuppdatering för Windows Media Player 10 för Windows XP (KB936782)
    Säkerhetsuppdatering för Windows XP (KB944338)
    Säkerhetsuppdatering för Windows XP (KB901190)
    Säkerhetsuppdatering för Windows XP (KB950749)
    Säkerhetsuppdatering för Windows XP (KB951748)
    Kumulativ säkerhetsuppdatering för Internet Explorer 6 för Windows XP (KB953838)
    Säkerhetsuppdatering för Outlook Express för Windows XP (KB951066)
    Säkerhetsuppdatering för Windows XP med Windows Media Format Runtime 9.5 (KB923689)
    Uppdatering för Windows XP (KB951072)
    Säkerhetsuppdatering för Windows XP (KB950762)
    Säkerhetsuppdatering för Windows XP med Windows Media Format Runtime 9.5 och 11 (KB941569)
    Windows-verktyget Borttagning av skadlig programvara – augusti 2008 (KB890830)
    Säkerhetsuppdatering för Windows XP (KB951698)
    Säkerhetsuppdatering för Windows XP (KB950974)
    Windows Internet Explorer 7 för Windows XP
    Säkerhetsuppdatering för ActiceX Killbits för Windows XP (KB953839)
    Säkerhetsuppdatering för Windows XP (KB946648)
    Säkerhetsuppdatering för Windows XP (KB952954)
    Säkerhetsuppdatering för Windows XP (KB951376)

    Kjello svarade 15 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • Kjello

    Gäst
    17 augusti, 2008 vid 15:06

    hämta servicepack 3 manuellt från microsoft download center.
    Och kör sen sp3 från hd.

  • kicken

    Medlem
    17 augusti, 2008 vid 16:22

    testa köra om drivrutinerna för usb. haft samma problem efter systemåterställning. varför uppdateringarna inte fungerar kan jag inte hjälpa till med, beyond my knowledge mate.

  • booman

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 09:47

    Är du säker på att datorn inte hittar usb-minnet? Jag har samma problem på min jobbdator (bärbar) att usb-minnet inte dyker upp som en enhet i “my computer”. Den borde i mitt fall heta E: men den “finns inte”…

    Däremot, om jag startar Internet explorer och skriver E: i adressfältet så öppnas usb-enheten…:confused2: Likaså med ikonen “Safely remove hardware” (Säker borttagning av maskinvara) i aktivitetsfältet så finns e:…
    Jag har photoshop elements med nån autofunktion för att importera bilder, och den startar så fint och känner av e:… Men ta mig sjutton att den finns som enhet i “My computer”… Har haft företagets IT-support inkopplat men inte ens de har löst problemet. De rekommenderar en ominstallation, men det blir alldeles för mycket jobb efter det för att det ska vara värt det…
    Hittar ju som sagt usb-minnet med IE…

    För övrigt har jag också en extern hårddisk (USB) som den utan problem hittar:confused2:

    Det är rätt mysko…

  • diil

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 13:01

    Hade ett liknande problem på förra jobbdatorn. Där användes C:, D: och E: av lokala diskar och DVD-spelare på datorn, medan F:, G:, H: och J: var gemensamma nätverksdiskar. När man stoppade i ett USB-minne fick det automatiskt nästa lediga lokala enhetsbokstav som i mitt fall blev F:. Eftersom F: redan användes av den uppmappade gemensamma disken, visades inte USB-minnet i Explorer (där det bara kan finnas en F:).

    För att lösa problemet fick jag gå in i Diskhanteraren (Under Kontrollpanelen -> Adminverktyg -> Datorhantering) varje gång jag stoppade i ett nytt USB-minne, och manuellt ge minnet en ny enhetsbokstav efter J:. Drygt…

    Kanske inte riktigt vad du frågade om men ändå… 😛

  • Kjello

    Gäst
    18 augusti, 2008 vid 17:36

    du hade problem med update, och det har med igenkänning av nya enheter att göra.
    jag tänkte på informationen på windows update, att uppdateringarna inte funkar om man inte ‘först” installerat minst servicepack 1 eller 2.
    Därför installera sp3 sen kan ‘allt” uppdateras, och välj advanced inte automatic, så du kan markera ‘allt”.
    Sen är det inget mer datastrul.
    Besväret med att installera om xp gör man väl för att städa upp systemet, och det renaste nu är att köra sp3 direkt.
    Då slipper man gammalt skit.
    Jag formaterar om systempartitionen allra först, eller väljer det vid xp install.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Mer datastrul

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.