Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies mer power, cabrinha

  • mer power, cabrinha

    Publicerad av jjohan på 13 oktober, 2008 vid 14:56

    Tja, skulle gärna få lite hjälp med en fråga, när jag drar i min depower så händer det saker, man ser att det blir en skillnad på dom två olika straparna och jag känner att det blir mindre tryck. sen när jag drar i repower så hamnar jag där jag var innan. men när jag vill ha mer tryck, händer det inte så mycket. finns inget att ta utav känns det som, linorna slackar. kan det va så att det har hänt nåt där framme där själva funktionen sitter? Kanske inte så bra förklarat, men önskar svar om det är nån som skulle kunna upplysa mig.

    johanneslarsson svarade 15 år, 4 månader sedan 11 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • gonzo

    Medlem
    13 oktober, 2008 vid 16:53

    förstår inte riktigt vad du menar är båda remmarna utsträckta så e det max kraft sen kan du ju flytta in knutarna uppe vid draken för att få mera. normalt sätter man dom på mitten men vill du ha mer kraft så sätt dom längst in. men hör av dig om du e och kör i vbg så kanske jag kan visa dig.. ha det

  • blackadder

    Medlem
    13 oktober, 2008 vid 17:31

    @Jjohan 507844 wrote:

    Tja, skulle gärna få lite hjälp med en fråga, när jag drar i min depower så händer det saker, man ser att det blir en skillnad på dom två olika straparna och jag känner att det blir mindre tryck. sen när jag drar i repower så hamnar jag där jag var innan. men när jag vill ha mer tryck, händer det inte så mycket. finns inget att ta utav känns det som, linorna slackar. kan det va så att det har hänt nåt där framme där själva funktionen sitter? Kanske inte så bra förklarat, men önskar svar om det är nån som skulle kunna upplysa mig.

    Det finns ju en övre gräns… liksom…

  • swe22

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 09:10

    Dra en gång i röda (depower) och det blir full depower direkt. när man sen drar i svart (repower) så händer det stegvis, man får dra ett par gånger för att få full power. Detta för att inte all kraft ska komma på en gång..

    Menar du att du får all power på en gång eller vad??

  • debkausf

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 19:22

    Villken cabrinha modell har du?

  • sourra

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 22:17

    Alltså du har egentligen ett noll-läge där du har max längd på framlinorna = max tryck. Drar du i depowerstrappen så kortar du styrlinorna och får mindre tryck. Drar du då i “repower”-strappen igen så hamnar du på nollläget igen ( = fullt tryck) men du kan inte få mer kraft genom att dra ännu en gång i “repower”-strappen. Du kan korta styrlinorna genom att flytta om på knoparna men börjar kiten vandra bakåt (“flaring”) när du skotar in max så har du för korta linor. Som regel är grundsettingen bra på de flesta kites och behöver inte ändras. Får du inte nog kraft genom att skota in får du köra kiten hårdare i åttor eller pumpa större.

  • jjohan

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 14:16

    Alltså du har egentligen ett noll-läge där du har max längd på framlinorna = max tryck. Drar du i depowerstrappen så kortar du styrlinorna och får mindre tryck. Drar du då i “repower”-strappen igen så hamnar du på nollläget igen ( = fullt tryck) men du kan inte få mer kraft genom att dra ännu en gång i “repower”-strappen. Du kan korta styrlinorna genom att flytta om på knoparna men börjar kiten vandra bakåt (“flaring”) när du skotar in max så har du för korta linor. Som regel är grundsettingen bra på de flesta kites och behöver inte ändras. Får du inte nog kraft genom att skota in får du köra kiten hårdare i åttor eller pumpa större

    .

    Tack Sourra, och ni andra. Precis det jag undrade, ville ha svar på. Trodde faktiskt att man kunde få mer power genom att dra i repower från nollläget. Jag har ju dragit och dragit, har ju dock inte hänt så mycket =). Men nu vet jag bättre. Tack

  • skotten

    Medlem
    18 december, 2008 vid 16:51

    awesome, now you just need to go on some lessons so you dont hurt someone else and get us banned… and I dont mean to be nasty when I say that at all dude..

    surferlove

  • neven

    Medlem
    18 december, 2008 vid 21:10
    skotten;521695 wrote:
    awesome, now you just need to go on some lessons so you dont hurt someone else and get us banned… and I dont mean to be nasty when I say that at all dude..

    surferlove

    Har du gått o grubblat på det här sen i oktober skotten…?

  • skotten

    Medlem
    22 december, 2008 vid 00:38

    its only the other brands that are in here often trying to promote their gear : )

  • ziik

    Medlem
    22 december, 2008 vid 16:54

    repower är ju det nya heta… har du det på din kite?

  • johanw

    Medlem
    26 december, 2008 vid 13:15

    DApower e de senaste

  • johanneslarsson

    Medlem
    10 januari, 2009 vid 17:09

    låter som du kulle behöva lite mer vind

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies mer power, cabrinha

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.