Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mera filmsnack

  • Mera filmsnack

    Publicerad av tropic på 23 maj, 2007 vid 07:41

    Vad hände med “the windsurfing movie”, som skulle ha premiär den här våren? Har inte hört ett knyst om den på månader. Var det inte t.o.m. så att den skulle visas på vissa biografer?

    För att fortsätta på filmfrågor, som jag inte kan så mycket om, så undrar jag om det finns nån nyare rulle där det är lite mer soul-känsla och bränna över öppet hav? Ni vet typ som några scener ur RIP.

    thanx

    k-man-2 svarade 17 år sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • pure

    Medlem
    23 maj, 2007 vid 07:44

    Fanatic Addicted to ride 1&2 har lite sådana scener. Annars brukar ju filmerna antingen vara freestyle eller våg.

  • k-man-2

    Medlem
    23 maj, 2007 vid 10:45

    efterfrågar också mer “soulfilmer”. eller rättare sagt gott och blandat filmer med en schysst blandning med lite av varje; de olika skolorna (våg, freestyle, speed etc), profiler / personliga intervjuer, schyssta spots med info om dom / snyggt foto. kanske lite mer industrisnack – utrustning, tillverkning av custom boards osv. fan, man kanske skulle göra en surffilm själv, spons ngn?

    jaja, plug’ n’ play vol. 1 och 2 är ju definitivt värda att nämnas under en tråd om filmer

  • mbkpeter

    Medlem
    23 maj, 2007 vid 11:33

    @k.man 385129 wrote:

    efterfrågar också mer “soulfilmer”. eller rättare sagt gott och blandat filmer med en schysst blandning med lite av varje; de olika skolorna (våg, freestyle, speed etc), profiler / personliga intervjuer, schyssta spots med info om dom / snyggt foto. kanske lite mer industrisnack – utrustning, tillverkning av custom boards osv. fan, man kanske skulle göra en surffilm själv, spons ngn?

    jaja, plug’ n’ play vol. 1 och 2 är ju definitivt värda att nämnas under en tråd om filmer

    Är plug n play 2 redan ute? finns det någon trailer färdig att skåda. Var själv med och filmade några klipp.

    Annars kommer en höjdarrule nu i sommar (sjukt försenad); Committed. En surffilm och dokumentär om Marcilio Browne (Brawzihno). Hänger med polarna hemma i Fortaleza och visar sina hemmaspots, sedan bär det av till Jericoacoara där han möter upp med Ian Moero, Andre Paskowski och Edvan Souza. Lifestyle, freestyle, våg och Jericoacoara. Filmen bygger på att man som tittare verkligen känner sig delaktig i filmen.

    Filmen kommer finnas för gratis nedladdning från min sida.

    Trailer inom kort, bland annat i nästa nummer av windsurfeurope DVDn (http://www.windsurfeurope.eu)

    Någon som kan rekommendera ett bra tillfälle att premiärvisa filmen, mitten av sommaren. Passar mycket bra till en kall öl.

  • adde

    Medlem
    23 maj, 2007 vid 11:54

    @Tropic 385087 wrote:

    Vad hände med “the windsurfing movie”, som skulle ha premiär den här våren? Har inte hört ett knyst om den på månader. Var det inte t.o.m. så att den skulle visas på vissa biografer?

    Tanken var att det skulle vara premiär på Defi Wind i frankrike nu i helgen som gick, vet inte om det faktiskt blev så eller inte…

  • mbkpeter

    Medlem
    23 maj, 2007 vid 15:10

    Det är sjukt mycket soul över Committed! 😉

  • k-man-2

    Medlem
    23 maj, 2007 vid 19:42
    mbkpeter;385142 wrote:
    Är plug n play 2 redan ute? finns det någon trailer färdig att skåda. Var själv med och filmade några klipp.

    Annars kommer en höjdarrule nu i sommar (sjukt försenad); Committed. En surffilm och dokumentär om Marcilio Browne (Brawzihno). Hänger med polarna hemma i Fortaleza och visar sina hemmaspots, sedan bär det av till Jericoacoara där han möter upp med Ian Moero, Andre Paskowski och Edvan Souza. Lifestyle, freestyle, våg och Jericoacoara. Filmen bygger på att man som tittare verkligen känner sig delaktig i filmen.

    Filmen kommer finnas för gratis nedladdning från min sida.

    Trailer inom kort, bland annat i nästa nummer av windsurfeurope DVDn (http://www.windsurfeurope.eu)

    Någon som kan rekommendera ett bra tillfälle att premiärvisa filmen, mitten av sommaren. Passar mycket bra till en kall öl.

    enligt http://www.totalvid.com/Windsurfing-Videos/Plug-N-Play-Volume-1/
    innehåller den både vol. 1 och 2. om dina bilder redan är med i vol. 2 är det bara att gratulera. om dina bilder är med i nästa plug’ n ‘play film är det bara att gratulera ännu mera. grym film!

    kommer definitivt att kolla in commited, låter lovande!

    apropå öl mbkpeter så bjuder jag på en kall om du dyker upp i klagshamn på lördag :tongue:

  • mbkpeter

    Medlem
    23 maj, 2007 vid 20:49

    @k.man 385257 wrote:

    enligt http://www.totalvid.com/Windsurfing-Videos/Plug-N-Play-Volume-1/
    innehåller den både vol. 1 och 2. om dina bilder redan är med i vol. 2 är det bara att gratulera. om dina bilder är med i nästa plug’ n ‘play film är det bara att gratulera ännu mera. grym film!

    kommer definitivt att kolla in commited, låter lovande!

    apropå öl mbkpeter så bjuder jag på en kall om du dyker upp i klagshamn på lördag :tongue:

    Skall jag vara riktigt ärlig vet jag inte om det är så att det är 2an som är en ny film (kom precis eller skall komma) eller om det är trean på g. Hjälpte till att filma med Paskowski i Brasilien till en kommande Plug n play. Fick hela tiden för mig att det var tvåan. Har bara settt ettan tidiagre.

  • k-man-2

    Medlem
    23 maj, 2007 vid 21:13
    mbkpeter;385285 wrote:
    Skall jag vara riktigt ärlig vet jag inte om det är så att det är 2an som är en ny film (kom precis eller skall komma) eller om det är trean på g. Hjälpte till att filma med Paskowski i Brasilien till en kommande Plug n play. Fick hela tiden för mig att det var tvåan. Har bara settt ettan tidiagre.

    http://www.tonix.net/xanario/xanario_pinfo.php?language=en&shop_ID=7&products_id=2736&sessID=462a68eab313f7dac1971c39a25084ef

    ser ut som tvåan kommit ut!

    hmm, ska man investera i en dvd-spelare till sin 14″ tjock-tv + en teaterkikare eller en dvd-enhet till pc:en med en 15″-monitor? alla dessa val…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mera filmsnack

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.