Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mera surfkeppler…

  • Mera surfkeppler…

    Publicerad av kamaaina på 8 april, 2004 vid 02:11

    OK, sorry, vet att detta varit en väldiskuterad tråd här, men om någon av er betalt via internet så please help.
    Fick följande uppgifter av herr keppler, vilka uppgifter måste jag ha när jag överför från en svensk bank….eller måste jag gå till banken…konto-nr kan man ju fatta men vad e resten?

    Kreissparkasse Calw
    (BLZ 606 510 70)
    Konto-Nr. 7031247
    IBAN-Nr. DE12 6065 1070 0007 0312 46
    Swift-BIC-Nr. PZHSDE66CAL

    Tack för hjälpen

    surfen svarade 20 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • freerider_swe

    Medlem
    8 april, 2004 vid 05:45

    swift e bankens internationella reg kod:
    Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication
    Financial institutions communicate to each other via SWIFT, which is a secured network.
    Every member of SWIFT will be assigned a SWIFT code, sometime called BIC code .

    IBAN e ungefär samma sak
    Only the bank servicing an account can provide the correct International Bank Account Number (IBAN) of that account and the related Bank Identifier Code (BIC).

  • surfen

    Medlem
    8 april, 2004 vid 06:21

    IBAN-Nr. DE12 6065 1070 0007 0312 46
    Swift-BIC-Nr. PZHSDE66CAL

    det är dom här nummren som du använder. Har du internet bank med möjlighet att göra utlandsbetalningar så använd det, är oftast gratis. Annars så går du till en Bank så gör dom överföringen åt dig mot en mindre summa… Sen skickar du en kopia till Weeeerner så brukar det gå lite snabbare att få hem prylarna. Hoppas det går bra för dig! Själv när jag har beställt från vår vän tysken så har det alltid fungerat bra…

  • matsb

    Medlem
    8 april, 2004 vid 08:30

    Om du använder din Internet bank….oftast enkelt och problemfritt… grin.gif
    Tro inte bara att du kan kopiera in Konto-nr…med ctrl-c & ctrl-v du måste nämligen (Fs-b) skriva in dessa för hand på tangent bordet….men det kanske du redan hade kommit på….. wink.gif

    hadé
    mats

  • surfen

    Medlem
    8 april, 2004 vid 08:56

    det funkar! Det är bara att skippa mellanslagen, men det är ju nästan lika lätt slå in det manuellt…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mera surfkeppler…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.