• Publicerad av nik på 7 november, 2001 vid 14:54

    Någon som vet om det finns någon vindsurfing uthyrare i Mazatlan i Mexico?

    Sitter där just nu och jobbar men blir snart ledig…..och hoppas då hitta någon uthyrare för det kliar i surftarmen.

    kan meddela att det nu på morgonen är c:a 30 grader….ungefär som hemma kan jag tänka mig.

    Mvh

    nik svarade 22 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • surferic

    Medlem
    7 november, 2001 vid 15:43

    Hallå vännen!

    Jag kan meddela att hemma är det två minusgrader och att frosten finns kvar hela dagarna. Nu längtar väl du hem? Här vet du i alla fall var du hittar surfprylar.
    Finns det inga vågor där du är? Du kanske kan paddla lite.
    Sköt om dig! Ha’t bäst!
    Ps. Vi har börjat spåna på en tungsurf fest, du kommer väl?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 november, 2001 vid 15:46

    Tja!
    Sist jag var i Mexico letade jag förgäves efter uthyrare framförallt på Yucatanhalvön. Grymma, choppiga förhållanden med 150 m sikt i vattnet (!) och 30 grade i både luft och vatten.
    Tror man måste ta med sig prylar om man skall kunna surfa där.
    mvh
    Per

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 november, 2001 vid 18:13

    Ola Amigo,

    Har försökt nå dig på numret jag fick, funkar dock inte.
    KAn du sms:a numret igen..

    //Mac

  • krille

    Medlem
    7 november, 2001 vid 19:16

    Aloha Nick!
    Det är till att ränna omkring!!!! Glöm ej att köpa party-kostym”ala Meshiko”……din garderob går ej av för hackor nu….
    Hare kanon
    CU Krille

  • nik

    Medlem
    8 november, 2001 vid 00:02

    Tjena grabben,
    hoppas du/ni mår bra och att det inte är allt för kallt hemma.
    Blir det nån resa till corkys f-låt fuerte i år?
    kan meddela att ett stycke poncho är inköpt nu saknas bara sombreron.
    hasta luego

  • nik

    Medlem
    8 november, 2001 vid 00:08

    ola på dig själv du,

    numret funkar men detta är ett komunikations u-land så det kan hända att det är upptaget fast det inte alls är upptaget eller du kan få konstiga meddelanden på spanska aatt numret inte existerar och lite annat smått o gott.
    om du glömt förlagt numret är det följande:
    0052 50681191

    om inte detfunkar iaf finns jag för det mesta tillgänglig på tungsurf adressen.
    ?: vad har dina tjejer för strl på kläder

    Ha det så bra

  • nik

    Medlem
    8 november, 2001 vid 00:19

    2 minus kan bara säga fy f-n.
    dom vågor jag sett är c.a 1-2 m stora MEN dom jag sett är rena shorebreaks och dom få paddelsurfare som syns ser mer ut som ubåtar än som surfare.
    men kan inte klaga Corona extra 4-7 kr tar med mig en corona t shirt hem till dig.

    en tungsurf fest låter som en bra ide….och lita på att jag kommer om jag är hemma.skickar 2 bilder från mitt hotellrum.kasnke lite dåliga skymningen kommer fort här kan skicka fler om du vill.

  • nik

    Medlem
    8 november, 2001 vid 00:20

    bild 2

  • dr-masse

    Medlem
    8 november, 2001 vid 07:37

    Hmmm, sökte runt lite på webben å hittade (tyvärr… ) följande på [url]www.maztravel.com:[/url]

    Mazatlan is just far enough south to get direct exposure to the Pacific ocean without being blocked by the Baja peninsula. Consequently you can catch some nice waves here. Surfing is usually done at the Cerritos beach, north of Mazatlan about 5 minutes by car. Some other good spots are Pinos, next to Ciencas de Mar by Paseo Claussen, and Punta Camaron near the Sheik Restaurant. Be careful though, as both of these areas are rocky near the shore, and you don’t want to crash yourself and your board on the rocks with the breaking surf. You can rent full sized surfboards for $20 per hour, plus a guarantee with a credit card. Boogie boards are available everywhere on the beach for $3 per hour.
    The breeze usually kicks up in the afternoon, and given the nice winds and gradual shelf, you would think that windsurfing would be very popular here. Unfortunately, it isn’t. In fact I recently tried to rent a board and sail, but could not find one available from any of the operators. If windsurfing is your thing, you’ld better plan on bringing down your own rig.

    Du får la’ vågsurfa istället! Av någon underlig anledning så lider jag inte alltför hårt med dig… 😉

    Surfa På!

  • petter

    Medlem
    8 november, 2001 vid 07:37

    Hade ingen aning om var Mazatlan låg men när första sökningen gav
    denna träff så låter det ju som ett trevligt ställe att jobb på…

    Hoppas du hittar lite vind och vågor!!!

    Then there are the beaches: They seem endless, stretching north from the
    old city for more than 14 mi/23 km. They include nearly every type of
    surf-and-sand experience—romantic, secluded coves to umbrella-packed
    expanses where diving excursions, windsurfing and other water-related
    sports are available.

    The largest number of sunbathers usually gather in an area known as
    La Playa Sabalo. This stretch of beach is alongside the center of the
    Zona Dorado, where hotels and resorts compete for space with restaurants,
    shops and discos. Some of the city’s other popular beaches include Playa
    Las Gaviotas (it’s crowded—located along the southern portion of the Zona
    Dorado); Playa El Bucanero (uncrowded, with a gentle surf); Playa Bruja
    (good surfing); Playa El Delfin (very private); and Playa Sur (more good
    surfing).

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 november, 2001 vid 14:05
  • nik

    Medlem
    8 november, 2001 vid 14:50

    Tack för detta uttömmande inlägg om att det finns fina förhållanden men inga grejor….jaja jag får göra som du föreslår och paddla lite.

  • nik

    Medlem
    8 november, 2001 vid 14:56

    Nu fick jag upp förhopningarna att kunna få lite surf i kroppen igen.

    Tackar och bockar.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 november, 2001 vid 18:54

    Tjena din lilla stekare!
    Hoppas att du får jobba riktigt mycket och inte behöver ligga på standen och smörja in dig med Hawaiiantropicolja, titta på skit läckra mexicanskor eller lapa i dig en massa billig “Mahou”.
    Piller trillaren undrar om du behöver mer Lexinor?!, eller tog du med dig ordentligt?
    Det börjar bli dax att planera vårens “tripp”.
    Vi saknar dig, det är nu 5 grader kallt här och snö.
    Sköt om dig, Johan+ M

  • nik

    Medlem
    10 november, 2001 vid 03:17

    Tjena grabben och bruden,

    nu har jag blivit förflyttad igen befinner mig just nu i Tijuana nära den amerikanska gränsen.Hoppas ni har det bra och om ni har/eller håller på att flytta.Och jag litar på att den nya reseledaren fixar vårresan .

    än har det inte blivit mycket steka och nån hawaiian tropicolja har jag inte igår låg jag faktiskt vid poolen i 45 min efter att jag såg första blåsorna dyka upp så gav jag upp.

    Och för mig finns nu bara en tjej och ni vet vilken.

    Har inte tagit en enda tablett sen jag kom till detta land ,jag tror att det kan vara kolera medicinen jag fick innan jag åkte som ordnade upp sakeroch ting.

    Och jag saknar er oxå och alla andra därhemma trodde inte att jag skulle ha en sån hemlängtan.
    mvh

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.