Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Midjesele vs. Sittsele

  • Midjesele vs. Sittsele

    Publicerad av jaca på 16 juni, 2009 vid 08:50

    Jag funderar på vad skillnaden är på att köra midjesele vs. sittsele när det gäller kitesurfing? Jag har vindsurfat i över 25 år och nu börjat kajta. Anväder en midjesele men funderar på hur det skulle vara med en sittsele?! Körde med midjesele när jag surfade för att kontrollen och känslan blev bättre speciellt i vågor. Hat kört med sittsele när man vindsurfar med racebräda och slalom för att få ner kraften i brädan och hålla ner grejerna. Någon som kan delge erfarenheter annars kan jag ju alltid damma av min gamla sittsele och prova själv

    johanw svarade 14 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • sourra

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 09:37

    Väldigt krot beskrivet: Sittsele är snällare mot ryggen och det är lättare att få bra balans i luften när man hoppar. Midjesele är å andra sidan smidigare och betydligt lättare att t.ex. köra toeside med.

  • kongon

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 10:38

    Har sett folk försöka kitesurfa med windsurf-sittsele, det var ingen vacker syn! Skulle tro att de är designade för att ha draget lite annorlunda. Den senaste jag såg fick duktigt ont i skrevet.

  • johanw

    Medlem
    22 juni, 2009 vid 15:19

    midje sele lätt!! har körde sittsele en dag nu när jag varit skadad va okej när man kör rakt fram o hoppar annrs e de inget o ha enligt min åsikt

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Midjesele vs. Sittsele

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.